Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: Турбодвигатели във WRC през 2011

24.06.2009 17:24
Туит

ФИА отложи въвеждането на 1,6-литрови турбодвигатели в Световния рали шампионат за 2011 година. Участието на рали „България“ във WRC все още е под въпрос.

От известно време насам в средите на рали-спорта се говореше, че ФИА ще се откаже от Super 2000 автомобилите за 2010 година и директно ще наложи използването на 1,6-литрови единици с принудително пълнене. На днешното си заседание Световният съвет по моторни спортове взе решение да отложи с една година въвеждането на малолитражните турбодвигатели.

„Въвеждането на турбодвигатели с работен обем от 1600 куб. см бе отложено за 2011 г., за да се постигне по-лесно съответствие с двигателите в серийните автомобили“, се казва в официалното съобщение, публикувано днес на страницата на ФИА. База за новите автомобили ще бъде Super 2000 категорията (трансмисия, окачване, електроника), като в областта на аеродинамиката ще има по-голяма свобода.

Тридневният формат на ралитата вече няма да е задължителен. „Организаторите ще имат свободата сами да избират характера на състезанията, за да ги направят уникални. Ралитата ще могат да се разпростират в рамките на два, три или четири дена, като единственото изискване е да завършват в събота или неделя. За да се увеличи зрителският интерес, се разрешава използването на смесени настилки, както в рамките на една отсечка, така и в рамките на един ден.“

2010 година ще бъде дебютна за WRC Cup – шампионатът за автомобили от категорията S2000. „Регистрираните за него отбори ще трябва да участват в минимум седем състезания, от които едно извън територията на Европа. Условията за регистрацията ще бъдат финализирани впоследствие“, гласи комюникето на ФИА. Настоящите WRC автомобили ще бъдат валидни за основния шампионат.

ФИА публикува и календара за сезон 2010 в Световния рали шампионат. Както се и очакваше, Русия и Индонезия отпаднаха, а България запази мястото си. Дали обаче страната ни наистина ще бъде домакин на WRC, ще се реши след тазгодишното издание на надпреварата. От нас, публиката, също зависи дали комисарите на ФИА ще одобрят рали „България“, така ще бъдете отговорни зрители на Боровец между 17-19 юли.

Календар на WRC за сезон 2010 

 № дата рали
 1 14 февруари
 Швеция
 2 07 март
 Мексико
 3 04 април
 Йордания
 4 18 април
 Турция
 5 09 май
 Нова Зеландия
 6 30 май
 Португалия
 7 11 юли
 БЪЛГАРИЯ
 8 01 август
 Финландия
 9 22 август
 Германия
 10 12 септември
 Япония
 11 03 октомври
 Франция
 12 24 октомври
 Испания
 13 14 ноември
 Великобритания

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus