Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: USF1 на стартовата решетка през 2010

25.02.2009 09:49
Туит
Официално: USF1 на стартовата решетка през 2010

Вчера от 16:00 часа местно време Петер Уиндзор и Кен Андерсън представиха на живо по американския канал Speed TV проекта си за участие във Формула 1 през 2010 година.

Бившият отборен мениджър и по настоящем журналист Питър Уиндзор и Кен Андерсън, технически директор на Ligier и Onyx във Формула 1 през 80-те и един от най-известните инженери в американските серии Indycar и NASCAR, обявиха подробности около проекта за изцяло американския тим USF1 в световния шампионат.

На въпроса как планират организацията на отбора, Уиндзор отговори: „Няма писани правила. Има хиляди книги за това как се кара спортен автомобил, но не и такива, които да обясняват стъпките при създаването на тим във Формула 1. Но може да се обърнете назад към близкото минало. Вариантите са два. Или да намерите някой милиардер и той да поеме контрола върху отбора, да го притежава изцяло, като в най-добрия случай ще получите предложение да ръководите заедно проекта, или да имате уникалния шанс да ви покани някоя автомобилна компания – голям производител, който има желание да се включи във Формула 1.“

Проектът за USF1 обаче не е базиран върху тези два сценария. „Кен и аз сме достатъчно наясно със ситуацията, затова не планираме да тръгнем по която и да е от тези две посоки. Винаги сме искали да направим собствен отбор, съобразен с нашите виждания. Може да звучи арогантно, но имаме опита, а и желанието да го използваме. Мисля, че ще справим.“

„Ключовият момент тук е да продадем съвсем малка част от отбора. Пред нас стоят огромни предизвикателства, особено на фона на финансовата криза, но пак повтарям, ще продадем само малка част от отбора. Доволен съм, че в момента седя тук, пред вас и казвам тези думи. Направихме го, вече сме двама ентусиасти, които открито заявяват, че ще създадат нов отбор във Формула 1.“

Въпросът за финансовата подкрепа естествено е ключов за просъществуването на USF1. Уиндзор и Андерсон обаче не дават детайли относно тази част на проекта. „Имаме нужния капитал, за да го направим и в известен смисъл кризата ни помогна. На тези, които се питат: „Откъде толкова пари, откъде такива заводи, от небето не валят златни кюлчета?“, мога да отговоря, че нашият подход е различен. Винаги сме имали нестандартни идеи и с напредването на годината ще видите реализацията им“, продължава Уиндзор.

Кен Андерсън смята, че базираният в Северна Каролина отбор няма да има затруднения с логистиката, въпреки че повечето състезания в календара на Формула 1 са на европейска територия. „Голяма част от технологиите във Формула 1 идват от САЩ. Още повече, че през следващия сезон по-малко от половината състезания ще са на Континента. Това е една от причините да се установим тук. В Щатите също така бизнес се прави много по-лесно и евтино отколкото в Европа. Още повече, че тук разполагаме с добри професионалисти.“

Проектът за отбор от Формула 1, базиран на Източния бряг, на няколко часа път от най-близката писта за Гран при, предполага много разходи и време за подготовка. Това обаче не притеснява Андерсън. „Логистиката вече е много проста“, обяснява бившият технически директор, назовавайки няколко добре известни транспортни компании и подчертавайки, че закъсненията са част от всяко едно дълго пътуване. „Всеки, който пътува дълго, вече е свикнал. Дали ще пътуваш от тук или от Европа до Австралия едва ли има значение.“

Уиндзор допълва, че Бърни Екълстоун е запознат с плановете за USF1 още по време на бразилската Гран при през 2006 година, а ФИА е получила детайли относно организацията на екипа преди „пет – шест месеца“. Все още няма конкретни решения около бъдещия доставчик на двигатели и пилотската линия.

Коментари
comments powered by Disqus