Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: VW заменя Дакар за WRC

05.05.2011 20:36
Туит

VW обяви официално, че ще се присъедини към Ford, Citroen и MINI в Световния рали шампионат. Началото на програмата, базирана на модела Polo, е предвидено за 2013 г.

Спекулациите за това, че VW ще даде зелена светлина на рали програмата си, се ширят от три години насам, като въвеждането на новите 1,6-литрови турбомотори им даде още по-благодатна почва. Немската компания обаче потвърди официално намеренията си едва днес в навечерието на рали „Сардиния”.

Първоначално се смяташе, че VW ще използва Scirocco за кампанията си във WRC, като една от причините ФИА да увеличи максималната широчина на S2000 категорията бе именно фактът, че спортният модел от Волсбург не отговаряше на нея. Германците обаче предпочетоха Polo, което е повече от логично с оглед броя на продажби, които двата модела реализират.

Все още няма яснота относно пилотската линия на тима, но е сигурно, че победителят от рали „Дакар 2010” и двукратен рали шампион Карлос Сайнц ще остане в екипа и ще съдейства активно за развитието на Polo R WRC.

“Трябваше ми съвсем малко време, за да убедя Карлос да остане в отбора, това бяха най-лесните 10 секунди в моя живот”, обяснява спортният директор на VW Крис Нисен. „Той ще бъде дясната ми ръка и ще е включен в тима по много начини. Карлос ми обеща, че няма да се състезава, но той ще ни бъде нужен много за тестовете.”

Първата версия на Polo R WRC трябва да бъде готова още тази година, но VW ще започне кампанията си в световния шампионат през 2013 г.

„Ще запалим автомобила до края на годината”, продължава Нисен. „Ще започнем с тестовете тогава. Имаме един отличен екип, с който се гордея много. Ще направим и няколко състезания с Skoda Fabia S2000, за да обучим момчетата в реални условия и за да се срещнем с хората (от WRC). Програмата на VW е петгодишна. Следващите два сезона ще са развитие на автомобила и двигателя, а ще участваме във WRC през 2013, 2014 и 2015 г.”

Бюджетът на VW не бе потвърден официално, но той ще е идентичен на този, който компанията от Волфсбург отделяше досега за рали-рейд активностите си. Същевременно Нисен потвърди, че неговият тим няма да участва в „Дакар” догодина, като по всяка вероятност прототипите Race Touareg 3 ще попаднат в ръцете на частни отбори.

Коментари
comments powered by Disqus