Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ограничават бюджетите до 110 милиона евро

14.05.2008 16:05
Туит

Бюджетът на отборите във Формула 1 ще бъде ограничен на 110 милиона евро през 2011 година.

Концепцията с налагане на ограничен бюджет във Формула 1 с цел намаляване на разходите започва да се оформя. Консултантът на ФИА Тони Пърнъл е изпратил на всички десет отбора предложение за това как ще се развива процесът. За 2009 година максималният бюджет на един отбор ще бъде 175 милиона евро, за 2010 – 140 и за 2011 – 110. Няма да има ограничения върху разходите, които се правят за двигателите, KERS, маркетинг и заплатите на пилотите, както и тим-шефовете.

„Ограничението за следващата година е приемливо, но Honda има известни притеснения относно темпото, с което бюджетът ще намалява занапред. Мисля, че са нужни ще разговори”, коментира изпълнителният директор на Honda Racing Ник Фрай пред Autosport. Ако поставим лимита прекалено ниско, ще пострадат не само страничните проекти, но и тези, които са свързани с развитито на нови технологии.”

Босът на Renault Флавио Бриаторе споделя различно мнение от това на своя колега, което съвсем не е случайно – на този етап Honda разполага с най-големия бюджет във Формула 1, докато през последната година и половина във френския тим финансите са ограничени.

„Аз плащам 40 процента от сумата, която е обявена за лимит. Ако искам да стигна до тази граница, значи трябва да харча повече пари. Това са глупости", коментира Бриаторе. "Формула 1 е част от заобикалящата ни среда, от икономическата ситуация. Спонсорите и ние – производителите, сме част от икономическия свят. Може би не днес, нито утре, но със сигурност след известно време той ще окаже влиянието си върху нас. Ф1 трябва да е състезание, шоу, а не инвестиции и непрестанни разходи.”

Президентът на Toyota Джон Хаует споделя известни притеснения относно налагането на лимитирания бюджет. „Въпросът е дали налагането на подобни ограничения няма да се отрази върху прехраната на хората. Ето това ме притеснява най-много. Мисля, че в крайна сметка подобен подход може да бъде наложен. Но дали ефектът ще е  позитивен, ако сме поставени в контролирана среда. Принципно конкуренцията е добра за бизнеса. Това, което искам да кажа, е, че промяната може да има негативен ефект.”

Шефът на McLaren Рон Денис междувременно коментира, че ФИА вероятно няма да може да контролира разходите на отборите. „Не мисля, че лимитираният бюджет представлява същински регулативен процес. Дори и да има някакъв начин да се приложи за тимовете, как ще се контролират партньорските компании, които имат развойни центрове в други държави? Става въпрос за различни програми, документи на чужд език… Приемаме всякакви идеи за ограничаване на разходите, но единствено при положение, че могат да се приложат на практика.”

Коментари
comments powered by Disqus