Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ограничават бюджетите на 30 милиона паунда

28.04.2009 13:52
Туит

Лимитирания бюджет във Формула 1 ще получи зелена светлина утре на редовното заседание на Световния съвет по моторни спортове към ФИА, въпреки че голяма част от отборите определят заложения праг от 30 милиона паунда като нереалистичен.

В писмо , изпратено миналата седмица към всички ръководители на стартовата решетка, президентът на ФИА Макс Мозли поиска от отборите да дадат своето предложение относно максималната сума, която да включва лимитирания бюджет. Първоначално федерация гласува 30 милиона паунда, но според мнозина подобна горна граница е нереалистична с оглед естеството на Формула 1.

Отборите поискаха допълнително време, за да обсъдят идеята и да излязат с готово предложение пред ръководния орган, но ФИА вероятно няма да изчака тяхното становище и ще вземе окончателното си решение за лимитирания бюджет още на утрешната среща на Световния съвет в Париж. Там ще се дискутира и евентуалното наказание, което McLaren може да получи по случая с лъжливите показания на Люис Хамилтън и спортния директор Дейв Райън.

Според Autosport ФИА ще остане на предишната си позиция и ще фиксира горната граница на 30 милиона паунда, като приемането на лимитирания бюджет няма да бъде задължително. Тези тимове, които не се съобразят с горепосочената сума обаче, ще бъдат драстично ограничени по отношение техническата свобода. За сметка на тях „нискобюджетните” отбори ще могат да използват подвижни крила, двигатели, чийто максимални обороти са фиксирани на по-висока граница, различен под и прочие. Не е изключено да получат и разрешение за тестове по време на сезсона.

Ако идеята за лимитирания бюджет бъде ратифицирана утре, е много вероятно на стартовата решетка догодина да застанат цели 13 тима. ФИА обяви наскоро, че планира да увеличи грида с нови две места (към заетите понастоящем 20 и свободните 4), а през последните дни желание за участие във Формула 1 изявиха Lola, Prodrive посредством Aston Martin и iSport, който участва в GP2 сериите. Ако към тях прибавим и USF1, може да се окаже, че догодина кандидатите ще са повече от вакантните места на стартовата решетка.

Според Autosport трите отбора, които евентуално ще се включат в шампионата през 2010 г., ще получат по 10 милиона долара от парите за телевизионните права, както и субсидия във връзка с транспортните разходи. Това ще се случи обаче, при положение че те сами конструират автомобилите си и подпишат договор за най-малко пет сезона.

Коментари
comments powered by Disqus