Формула 1 ще наложи ограничения върху възможността на отборите да работят върху своите автомобили по време на състезателния уикенд. Наказанията за пилотите, които не се съобразяват с ограничения на пистата, ще бъдат по-строги догодина.
Това са част от промените в правилника за сезон 2011 във Формула 1, който бе публикуван на официалния сайт на ФИА. Те следват представените в Монако през миналата седмица идеи за развитието на спорта.
Догодина отборите няма да имат право да работят денонощно върху своите автомобили по време на състезателния уикенд, като целта на ФИА е по този начин да щади служителите на тимовете при удължения до 20 старта календар. Забраната ще важи от полунощ до 06:00, когато свободната тренировка започват в 10:00 местно време или от 01:00 до 07:00, когато стартът й е в 11:00.
„Нито един от служителите на даден отбор, който по някакъв начин отговаря за операциите, свързани с автомобила, няма да има право на достъп до пистата по време на двата шестчасови периода, които започват десет часа преди планирания старт на първа и трета тренировка“, пише в обновения правилник. „Всеки тим обаче ще има право на четири индивидуални изключения по време на сезона“.
Промяна има и в частта на правилника, свързана със скоростните кутии. Техният ресурс ще бъде увеличен на пет състезания, но ако даден пилот получи повреда, ще има право да направи една смяна, без да му се налага наказание. Тази скоростна кутия ще се използва само в старта, в който се е появил проблема. Всяка следваща нерегламентирана смяна ще се наказва с пет места назад на грида.
От догодина ще има и по-строги санкции за пилотите, които не спазват ограниченията на пистата или правилото за една маневра при защита. Стюардите ще имат право да дисквалифицират „виновниците“ по време на самото състезание или да им налагат забрана за участие в следващия старт. Пилотите на новите отбори същевременно ще трябва да обръщат много по-голямо внимание на сините флагове и моментално да пропускат пред себе си по-бързите автомобили. През изминалия сезон това трябваше да се случва до третия син флаг, а през новия – при първата възможност. Забраняват се и изпреварванията в питлейна.
Уточнени са и правилата с новите гуми на Pirelli. Всеки пилот ще трябва да номинира три комплекта гуми за сухо за първата и втората тренировка, като след всяка да връща по един. За останалия състезателен уикенд са налични още осем, като след квалификациите се връща един. Ако даден пилот не използва двата типа гуми в рамките на дадено състезание (условно мек и твърд), той ще бъде изключен от класирането. При положение че това не е по негова вина – прекратяване на състезанието например, към времето му ще бъдат добавени 30 секунди.
В новия правилник са записани и промените, които бяха гласувани още това лято за правилото от 107%, подвижното задно крило и забраната за използване на F-duct системи и двойни дифузори.
сдр
с тоя правилни тотално отказват хората от формулата туй беше е състезание за скорост кой е най-бърз сега стана бетер от лю ман там се кара за издръжливост