Калин Дедиков и Георги Павлов продължиха програмата си в Световния Еко рали шампионат с Еко рали Сан Марино-Ватикана. Българският екипаж отново се класира в челната десетка.
Състезанието е трети кръг от шампионата и привлече всички топ екипажи в света със силна конкуренция от местните пилоти. Стартовият списък включваше 40 екипажа, като отново доминираха автомобилите в категория VIII, където се състезават и българите.
Дългото 540 км състезание стартира на площада в крепостта на Сан Марино рано в събота и премина през цяла Централна Италия, за да завърши с грандиозен финал в неделя на площад Свети Петър във Ватикана по време неделната проповед на Папа Франциск, която събира над 70 000 души.
През първия ден, разделен на три етапа и продължил 13 часа, екипажът на Октан рали тим, трети в света за 2014 година, завърши на десета позиция в генералното подреждане. Класическите рали трасета около Сан Марино и в област Тоскана, съчетани с променливите метеорологични условия, направиха състезанието наистина трудно и интересно. На места трасето преминаваше по макадамови пътища, които са част от националната пътна мрежа на Италия.
За съжаление на българския екипаж, най-трудните моменти в състезанието, където те успяват да компенсират разликите в техниката спрямо водещите отбори, преминаха като преход, а голяма част от отсечките се измерваха с нестандартизирана от ФИА техника и важаха за класирането само на италианския шампионат.
Втория ден Дедиков и Павлов се представиха още по-добре, успяха да придвижат с две места напред и достигна финала във Ватикана на осмо място в генералното класиране и пети в най-оспорвания клас VIII, вземайки важни точки за световната купа.
"Доволен съм, че въобще успяхме да стартираме в Сан Марино", коментира Дедиков на финала. "Като резултати - също. През 2013-а с Николай Китанов бяхме единайсети, сега сме в топ 10. Направихме и няколко дребни грешки по време на състезанието, които вече са записани в графата натрупан челен опит."
"Плановете ни за 2015-та бяха много амбициозни и се надявах да успеем да ги осъществим. Имаше запитвания от чужди клубове с осигурена програма, но засега все още не съжалявам, че не им обърнах внимание. Продължаваме да участваме с лични средства и ентусиазъм. От гледна точка на екологията и алтернативните системи за задвижване България изостава осезаемо дори от останалите балкански държави, а и определено не се движи в правилната посока. Надявам се скоро това да се промени и компаниите да имат реален интерес към нашето участие в Световния еко рали шампионат. "
"Тръгнахме с малко по-различни очаквания, както за нашето представяне, така и за самото състезание", допълва Павлов. "Конкуренцията и мащабите на състезанието тук се оказаха доста по-сериозни, отколкото предполагах. Нивото на автомобилния спорт в Италия е много високо, по време на състезанието се разминахме с поне три различни автомобилни събития в региона, всяко от които с голям брой участници и интересно само по себе си."
Победители в Еко рали Сан Марино станаха Артур Прусак и Тиери Беншери, следвани от Масимо Ливерани/Валерия Страда и смесения канадско-полски екипаж Лукаш Нитко/Артур Найдер. Интерес в колоната предизвика поредното участие на швейцареца Гуидо Мария Педоне, воден от един от най-опитните действащи навигатори в историята на рали спорта Дени Жироде, завършили пети, и завръщането на световната шампионка при навигаторите за 2014-а Изабеле Барчули, която остана на седмо място.
Следващият кръг от шампионата е Рали „Васко Наваро” в Испания, което е поредното състезание след Монте Карло, което българите твърдо пропускат.