Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel: 110 години технологичен напредък

26.01.2009 12:04 1
1
2571839059
Туит

Ханс Деманд се среща с Адам Опел извън времевите и пространствени ограничения.

През 2009-та Opel чества юбилей - 110 години в авангарда на автомобилните технологии. По този случай Ханс Демант, управляващ директор на Opel и вицепрезидент на GM Europe, отговарящ за инженеринга, бе посетен в Рюселсхайм от един доста изненадващ гост - Адам Опел, основателят на компанията.

Ханс Демант: Opel празнува 110 години технологичен напредък през 2009 година. Но вие, Адам, стартирате бизнеса си значително по-рано, през 1862 година, с производството на шевни машини. Каква е връзката?

Адам Опел: Велосипеди! При едно пътуване до Париж видях хора, придвижващи се с велосипеди. Бях впечатлен от това как подобно механично творение може да се движи. Замислих се колко далновидно би било да се посветя на бизнес, който да осигурява мобилност на хората. Исках да дам своя принос в развитието на човечеството. По това време много колеги смятаха, че е пълна глупост да добавяме към производството на шевни машини и това на велосипеди, но аз исках да гледам напред.

Ханс Демант: Това е една от трайните и водещи философии, която вие превърнахте в присъща черта на компанията. Да правим нововъведенията и модерните технологии достъпни за всички е крайъгълен камък в нашата фирмена култура.

Адам Опел: Моите синове допълниха продуктовата гама и с автомобили. Разбира се тяхната идея също стана обект на присмех, но посрещането на новите идеи със скептицизъм е съвсем нормално нещо. Много скоро те вече имаха своя принос към автомобилното производство, когато започнаха да произвеждат автомобили с модулна асемблираща система, която даваше възможност да бъдат комбинирани предварително произведени каросерии с различни шасита и двигатели.

През 1909 година създаденият на тази база Opel Doctor Car бе революционен. Той беше по-малък от обичайните за това време автомобили и се продаваше само за 3950 марки - тоест за половината от стойността на конкуретните луксозни модели. Това от своя страна го направи достъпен за хората от нарастващата средна класа, като лекари и адвокати.

Ханс Демант: Именно този дух остана завинаги в Рюселсхайм – духът, който ни кара да бъдем първите, които предлагат нови идеи, концепции и технологии на широката общественост.

Адам Опел: Разбира се. Преди няколко години вие създадохте компактния седемместен автомобил Zafira. Като баща на петима синове бях много заинтригуван от този автомобил.

Ханс Демант: Zafira не беше първият седемместен еднообемен автомобил на пазара, но бе първият с толкова компактни размери и следователно и най-достъпният. Освен това той предлагаше напълно ново концептуално решение по отношение на гъвкавостта на интериора. По време на представянето на Zafira както автомобилът сам по себе си, така и системата за сгъване на седалките бяха абсолютно уникални.

Адам Опел: А сега Ханс, по какви други проекти работите?

Ханс Демант: Вероятно вече сте забелязали нашия най-нов модел Opel Insignia, който получи престижната награда Автомобил на годината 2009. През лятото ще пуснем в продажба и версията Insignia ecoFLEX, която ще комбинира изключително нисък разход на гориво, и респективно CO2, с мощен дизелов двигател със 160 к.с. Вие вероятно знаете колко съпричастни сме към проблемите свързани с качеството на въздуха и намаляващите нефтени запаси.

Адам Опел: Знам. Но смятам че няма място за паника. Когато моите синове започнаха да конструират и произвеждат автомобили преди 110 години, човечеството правеше първите крачки към преминаване от конски впряг към „самодвижеща се” каляска. По това време честно казано ние все още не бяхме съвсем наясно кой точно енергиен източник ще се използва за задвижването на превозните средства. Пара? Петрол? Тогава изследователите и конструкторите дори смятаха, че това ще бъде етанолът, а за някои решението се наричаше електричество.

В днешни дни никой не си спомня за тези въпроси, но след като мина цял век, в който автомобилът се развиваше и никой не се питаше дали нефтът може да се замести с нещо, вие отново се връщате към стария дебат. Все пак знам, че ще намерите правилните отговори. Какво е вашето мнение, Ханс?

Ханс Демант: Мобилността е свобода и ние в Opel искаме да разработим устойчива концепция за индивудиална мобилност. Аз наистина вярвам, че в бъдеще електричеството ще задвижва автомобилите.

Адам Опел: Електричеството? Интересно! А всички тези дебати за ограничения пробег и необходимостта от постоянно презареждане на батериите? Хм, виждам, че се усмихваш.

Ханс Демант: Адам, Opel скоро ще демострира своя бъдещ електрически автомобил. Това е напълно нова концепция за електромобил с революционна технология и аз ще ти издам една тайна - ние се справихме с предизвикателствата, така че този вид превозно средство е напълно пригоден за всекидневно шофиране. Той е една стъпка отвъд другите известни технологии, които се използват в хибридните автомобили и конвенционалните електромобили.

Адам Опел: Толкова новаторска?! И как функционира?

Ханс Демант: Адам, този разговор ми е много приятен. Защо не се срещнем отново през пролетта, за да го продължим? Обещавам, че тогава ще мога да ти го покажа.

Коментари

redoven 4itatel
OPEL e kolata. vseki koito kara OPEL znae kakvo imam predvid :)

comments powered by Disqus