Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Adam Rocks: През камъни и дърве

17.09.2015 22:48
Туит

Във версията си Rocks малкият кросоувър на Opel е с по-мъжествено и приключенско излъчване, а еднолитровият трицилиндров двигател е в пълна хармония с неговото амплоа.

Ако Adam привлича женската част на населението – при това не само заради името си – с очарователната си визия, многобройните възможности за индивидуализация и добре функциониращата инфоразвлекателна система, то Adam Rocks търси по-приключенски дух за изразяване на характера си. Увеличението с  15 мм на просвета не е нито много, нито малко, но напълно достатъчно да осигури по-мъжествена визия на Adam Rocks заедно с целия комплект облицовки и допълнителни елементи в предната и задната част на автомобила. Не разчитайте особено на проходимост за да не принесете в жертва нещо от подподовата конструкция на автомобила, в по-лошия случай нещо свързано със задвижването. Специално тестовият автомобил е оборудван с огромните за подобен автомобил 18 цолови джанти и доста странните гуми с размер 225/35 R 18 чиято височина на борда наподобява нещо като бандажен пръстен. Повече от ясно е че с подобно оборудване е добре да стоите далеч от неасфалтираните шосета, а бонусът от сантиметър и половина ви дава малко повече спокойствие само при по-облите неравности (но бъдете внимателни с острите ръбове). За сметка на това широките гуми и голямата следа от 1,47 метра при дълги пътувания ви карат да се усещате като в много по-голям автомобил. Стегнатото окачване осигурява и стабилността в завой така че този автомобил спокойно може да напусне амплоато си на градски модел и да ви осигури комфортно пътуване – поне за двама имайки предвид миниатюрните размери на багажника от 170 литра.

Прекрасен мотор и трансмисия

Никак не са миниатюрни обаче 170-те нютонметра на изключително високотехнологичния бензинов трицилиндров агрегат с работен обем от 1,0 литра. Машината с ниско тегло, но доста боен дух разполага с толкова тяга че при по-рязко подаване на газ предната част може да ви изненада със първоначално зигзагообразно движение. По-късата първа предавка на доста прецизната шестстепенна предавателна кутия помага за бързото преодоляване на слабостта до около 1700 об./мин след което можете да разчитате на приятното усещане което двигателят създава при всякакви оборотни режими. Инженерите на Opel са направили всичко възможно да сведат характерните му вибрации до минимум с помощта на балансиращ вал, а шумовете са снижени чрез множество мерки за изолиране на агрегатите, включително централно разположените инжектори на директното впръскване (последното е уникално решение за този клас двигатели). Изобилният за този автомобил въртящ момент и сравнително недългата шеста предавка позволяват движение с нея и на по-умерени скорости (нещо за което често те подканя индикаторът на арматурното табло) и реализиране на приемлив разход на гориво извън града от порядъка от 5,3-5,6 литра на 100 км. Иначе Rocks все пак си остава автомобил предимно за градско движение, благодарение на късото междуосие, маневереността и малката си обща дължина и осигурява приятни възможности за връзка със света с  електрически сгъващия се покрив от устойчива на атмосферните условия материя или пък с инфоразвлекателната си система. В първото успяхме да се убедим от първо лице, за второто не съвсем защото системата упорито казваше че не разпознава смартфона Lenovo и съответно всичките възможности за пренасяне на информация от него си оставаха безуспешни.
Това с което Adam Rocks кара пътниците си да се чувстват в по-голям  при дълги пътувания, освен гореспоменатото е и изключително високото качество на сглобяване и първколасните материали – факти за които сме споменавали и друг път. По отношение на нивото на качество, според последните анализи на auto motor und sport автомобилът може да се мери с Insignia.
Базовата цената на малкия лайфстайл модел с множество възможности за индивидуализиране е 35 770 лв. за версията със 115 к.с. 

Текст: Георги Колев
Снимки: Георги Колев, Ханс-Дитер Зойферт 

Оценка
Четири от пет звезди

+ Сгъваем покрив от устойчива материя, динамичен двигател, прецизна шестстепенна трансмисия, солидна изработка,
Удобни седалки

- Кормилно управление с малко слаба обратна връзка, малък багажник, липса на плоска товарна повърхност

Двигател
Трицилиндров редови мотор с турбокомпресор и междинен охладител, работен обем 999 см3, Мощност 85 кВт (115 к.с.) при 5200 об./мин, максимален въртящ момент 170 Нм при 1800 об./мин.

Динамични характеристики

Максимална скорост .......... 196 км/ч
Ускорение
0 – 80 км/ч..................................7,1 s
0 – 100 км/ч................................10,4 s
0 – 130 км/ч................................17,5 s
0 – 160 км/ч................................31,0 s

Спирачен път
от 100 км/ч студени...................... 36,1 м
от 130 км/ч студени...................... 59,8 м
от 130 км/ч топли.................. 60,9 м

Разход на гориво
Разход в теста.................95Н 5,8 л/100 км

Базова цена
Opel Adam
1.0 DI Turbo Rocks...............36 770 лева

 

Коментари
comments powered by Disqus