Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel ADAM ROCKS в тестовия център в Дуденхофен

26.06.2014 10:25
Туит

Много уверена стойка и увеличен с 15 милиметра клирънс

Наскоро моделът успя да привлече вниманието на посетителите на автомобилното изложение Auto Mobil International (AMI) в германския град Лайпциг, а само след няколко дни ще бъдат открити и поръчките за покупка - Opel ADAM ROCKS е напълно готов за старт. Удоволствието от шофирането под открито небе е важна част от репертоара на ADAM ROCKS с неговата серийно инсталирана система Swing Top с мек сгъваем покрив canvas. И всичко това на цена от едва 30 285 лева (препоръчана от производителя цена с включен ДДС за българския пазар). Но преди клиентите да получат възможност да се насладят на този стилен мини-crossover по градските улици и извън техните предели, инженерите на Opel са го подложили на суров тест в изпитателния център на Opel в Дуденхофен.

Със своите мускулести пропорции, съчетани със самоуверени странични елементи на праговете и защитни панели на каросерията, моделът ROCKS желае да подчертае своите възможности отвъд границите на градския пейзаж. Ключов фактор в неговата уверена стойка е увеличеният с 15 милиметра клирънс, който осигурява по-голяма височина на кариосерията над препятствията и масивен, издръжлив външен вид. Много от компонентите на автомобила са модифицирани или с променени настройки, които да гарантират (почти) безгранично удоволствие от шофирането. Сред тях са амортисьорите, пружините, геометрията на предното и задното окачване, кормилната уредба и електронната програма за контрол на стабилността (ESC).

За да се потвърди ефективността на всички тези промени, дойде време моделът да „излезе на терен” под внимателния поглед на експертите. За тази цел, екипът от инженери на Opel изправи ADAM ROCKS на границата на възможностите му на изпитателния полигон на марката в Дуденхофен, Германия, където новият ADAM ROCKS трябваше да премине през общо около 40 000 километра на изпитания по тежкото трасе с препятствия, високоскоростната писта и тестовата отсечка със стръмни наклони. Tози тест за издръжливост се равнява на изминаването на пробег от 160 000 километра по реални пътища с особено трудни условия. В рамките само на 24 седмици, автомобилите, преминаващи през изпитанията на тестовия център на Opel са подложени на нива на напрежение и натоварване, сравними с тези в целия период на експлоатационния живот на автомобила при употреба по нормалната пътна мрежа.

Трасето с препятствия (т.нар. „torture track” – “трасе на мъченията”) на тестовия полигон например, е мястото, където първият в историята на автомобилната индустрия градски мини-crossover с три врати трябваше да демонстрира своята издръжливост. Това трасе наистина е истинско мъчение за техниката с неговите над 900 метра изкуствено създадени дупки, гърбици, гъсто разположени напречни ребра, едър калдъръм  и грубо павирани участъци. Това е истинско сурово изпитание за ходовата част, която най-вероятно никога няма да се изправи пред подобни мъчения в реалния живот, но шасито на ROCKS е преминало през препятствията без никакви проблеми. В крайна сметка дизайнът и издръжливостта на малкия ADAM ROCKS ненапразно са вдъхновени от акробатичните подвизи на „паркур” атлетите, използващи градския пейзаж за своите динамични и рисковани изпълнения за преодоляване на практически всяко препятствие.

Мотото на изпитанията на наскоро разширеното високоскоростно трасе на тестовия център е “Само летенето е по-приятно”. Благодарение на своите виражи с наклон от 40 градуса, трасето позволява постигането на максимална скорост до 250 км/ч без никакво напречно натоварване върху ходовата част. Tова позволява на инженерите на Opel да проверят точно изпълнението на зададените за целеви стойности на максимална скорост например, без да се подлагат на прекомерен стрес в процеса на изпитанията. За да подложат на тест кормилната уредба, трансмисисията и спирачната система на ADAM ROCKS, той е преминал успешно и през тестовата отсечка със стръмни наклони. Tова изкуствено създадено хълмисто трасе е изпълнено с непрекъснато издигане и спускане под различни наклони, вариращи в границите от осем до 30 процента. Част от изпитанията по него са и различните видове настилки, както и множеството завои, част от които и обратни, в сектора със серпентини – условия, напомнящи много тези по планинските отсечки в Алпите. Това изпитание също е било преминато успешно и без усилие от най-новия член в семейството на марката Opel. Тук динамичният градски атлет на Opel е демонстрирал някои от най-добрите си страни – особено в завоите. Новата настройка на кормилната уредба подчертава динамиката в поведението на ADAM ROCKS, впечатлявайки с бързината и точността на своите реакции, които поощряват спортния стил на шофиране.

Гарантиране на качеството малко преди старта на продажбите на модела

На отсечката за оценка на комфорта на возене и нивото на шумовете на изпитателния полигон в Дуденхофен, изпълнена с участъци с различен вид повърхности на пътната настилка, инженерите са провели изпитания на постигнатото в развойния период, за да се уверят, че защожените цели са се превърнали в реалност на пътя. В резултат е установено, че новият ADAM ROCKS изпълнява напълно изискванията на нормата ECE-R51.02 за типово одобрение в частта за нивото на шума при преминаване. Основните фактори, които влияят върху шума при преминаване са шумовете от работата на силовия тракт и най-вече тези от изпускателната система. Tестовата отсечка, използвана при изпитанията на ADAM ROCKS е с дължина точно 23,74 метра. В съответствие със стандартизираната процедура инженерите преминават по отсечката със скорост 50 км/ч, движейки се на втора и на трета предавка, след което ускоряват автомобила с пълна газ. Отляво и отдясно на трасето са поставени насочени микрофони, които регистрират шума от преминаването на автомобила. Средната гранична стойност на шума при преминаване на втора и трета предавка е 74 дБ(A) и малкият crossover е отговорил на поставените нормативни изисквания без никакви проблеми.

Но това не е всичко. Още един решителен тест, през който е трябвало да премине серийната версия на ADAM ROCKS е трасето за издръжливост. Tо е най-дългото в състава на изпитателния център в Дуденхофен и предлага участъци с много различни пътни настилки, сред които асфалт и калдъръм, гърбици и множество предизвикателни завои. Тук инженерите подлагат на оценка работата и качеството на елементите и системите, въху чиито фини настройки те са работили и одобрили в изпитателните прототипи, за да се уверят, че усилията им са успешно пренесени и в едросерийните образци. “Tова ни дава още една възможност за допълнително гарантиране на качеството непосредствено преди старта на продажбите на новия модел,” отбелязва Райнер Бахен, водещ развоен инженер в Opel. “Така например, ако на полигона в Дуденхофен установим различно от зададеното поведение на кормилната уредба да речем или регистрираме странни шумове в купето, ние можем веднага да вземем съответните мерки и да гарантираме отново необходимите качествени стандарти преди автомобилите да достигнат до крайните потребители.”

По време на развойния процес на модела ADAM ROCKS цялата работа по производството на прототипите в развойния център се извършва на ръка. За разлика от тази строго специализирана дейност, в масовото автомобилно производство се търси обем и бързина, поради което качеството на производствения процес в индустриални условия следва да премине през заключителен тест. Поради тази причина, екипът от специалисти прибира тестовите екземпляри на ADAM ROCKS обратно в работилницата след преминаването през различните изпитания и внимателно проверява състоянието на целия автомобил и отделните му компоненти. “Искаме да сме абсолютно сигурни, че нашите серийни автомобили ще се държат на пътя по начина, по който сме настроили развойните им прототипи в процеса на разработката. В периода на създаването на всеки нов модел, наши основни приоритети са безопасността, качеството и издръжливостта,” споделя Бахен. Така че след приключването на изпитанието за издръжливост, инженерите проверяват отново всички свързващи елементи и звена, съединени от екипировката на конвейерите за серийно производство на модела, разглобявайки ROCKS до съставните му части и оценявайки състоянието на всяка една от тях. Резултатът от тази изключително внимателна проверка е спонтанно вдигнати палци в знак на одобрение от всички в експертния екип. Вече няма нищо, което да се изпречи на пътя на онези, които се стремят към усещането за чисто удоволствие от шофирането зад волана на ADAM ROCKS - дори през хълмове и долини - от септември.


Коментари
comments powered by Disqus