Хибридният Opel Ampera ще се придвижи на собствен ход от Рюселсхайм до автомобилното изложение в Женева. Първият прототип бе зареден в четвъртък от инсталираната наскоро станция в централата на Opel.
Електромобилът с удължен автономен пробег Ampera ще използва енергията от литиево-йонната акумулаторна батерия с капацитет 16 кВтч, за да направи първото си пътуване от 600 километра от Рюселсхайм, Германия до автомобилното изложение в Женева, Швейцария.
Зад волана ще седне директорът на отдела за внедряване на електрическите автомобили на Opel/Vauxhall Герардо Корсини. “Наистина с нетърпение очаквам да измина първите мили с първия ни прототип на Ampera по време на този „девствен” тест по обществените пътища”, сподели Корсини. “С моментален електрически въртящ момент 370 Нм под десния ми крак пътуването до Женева обещава да бъде много интересно и в почти пълна тишина."
След като бъдат изминати около 60 километра и батерията се изтощи, двигателят с вътрешно горене на борда на Ampera ще започне да произвежда необходимата енергия за останалата част от пътуването.
Електромобилът ще трябва да открие станция с възможност за зареждане, където да престои няколко часа преди да продължи пътуването си. При всички случаи Ampera ще може да се движи без вредни емисии или поне с максимално ниски и без ограниченията, които конвенционалните електромобили имат. Тя може да измине без прекъсване над 500 километра преди отново да бъде включена за зареждане в домакинската електрическа мрежа или заредена с бензиново гориво.
Дългото пътуване на прототипа от Рюселсхайм до Женева ще покаже, че четириместната Ampera с четири врати може да бъде основен автомобил в едно семейство, готов да отиде навсякъде и по всяко време. Серийното производство на Opel/Vauxhall Ampera е планирано да стартира в края на 2011 година.
Блогърите на Opel ще придружат Ampera по време на първия й дълъг тест в реални пътни условия. Той ще започне в 9:30 сутринта в неделя, 28 февруари, а в блога ще бъдат публикувани периодично данни за пътуването.
vampira
ideata e dobra ama predpolagam 4e tova 6te e porednia kenef
Евала
Евала за опел