Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Antara: По-добре късно, отколкото никога

07.02.2007 13:02
Туит

Късно, но все пак преди конкурентите от Ford и VW, Opel пусна в продажба компактен SUV , замислен като морален наследник на Frontera. Тест на Antara 3.2 V6 във върховото изпълнение Cosmo.

С дължината си от 4,58 метра, Opel Antara превъзхожда конкурентите си от калибъра на  Honda CR-V или Toyota RAV4. Което обаче все още не означава, че моделът е транспортно чудо: в нормално състояние багажникът побира 370 литра, а при сгъване на задните седалки вместимостта му се увеличава до 1420 литра – сравнително скромни показатели за такъв тип автомобил. Товароподемността се равнява на едва 439 килограма.

Напречно монтираният под предния капак шестцилиндров двигател също не предизвиква въодушевление, поне не и под капака на тежката каросерия на Antara. Той е час от богатия арсенал на GM и за съжаление няма почти нищо общо с модерния 2,8-литров мотор, който се монтира в модели като Vectra например. Впечатляващи изглеждат единствено плавната му и тиха работа. С мощност 227 к. с. при високите 6600 оборота в минута и  максимален въртящ момент от 297 Нм при 3200 об./мин обаче, той сериозно изостава зад модерните си  V6-противници, които все по-често разболагат с над 250 к. с. и 300 Нм.  

Висок разход, неоправдано твърдо окачване

Средният разход на Antara в теста се движеше около 14 литра на 100 километра – висока стойност дори за такъв автомобил. Поради морално остарялата автоматична трансмисия с пет степени, впечатлението от задвижването е мудно и тромаво, V6-вариантът за съжаление не се предлага с механична предавателна кутия. Наличието на ръчна трансмисия би било по-добрият вариант, защото лошият синхрон между автоматика и задвижващия агрегат води кара двигателят да изглежда по-маломощен, отколкото е в действителност.

В изпълнението Cosmo с гуми 235/55 R 18 окачването се оказва прекомерно твърдо, но специално в завой напълно изненадващо показва своите „комфортни” страни и каросерията се накланя силно. Което не означава, че Antara се представя зле при спортен стил на шофиране – автомобилът остава лесен за овладяване, а кормилната уредба работи извънредно леко, но достатъчно прецизно. SUV-моделът на Opel остава неутрален дори в граничен режим, а стабилизирането му е лесно. При нужда системата  ESP се намесва грубо, но ефективно.

Трудно е да се каже, че с Antara Opel са създали най-добрия представител на своя сегмент, но автомобилът има своя солиден набор от положителни качества и със сигурност ще допадне на мнозина.

Коментари
comments powered by Disqus