Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Antara срещу Mitsubishi Outlander: За всекиго по нещо

07.11.2011 15:46 1
1
2571891209
Туит

Напук на всички финансови и икономически проблеми на Европа, сегментът на компактните SUV модели се развива с бурно темпо. В този клас Opel все още разчита на нетипичната за гамата на марката Antara, която претърпя сериозни промени напоследък. Доколко тя е подобрила качествата си, показва сравнителният тест с Mitsubishi Outlander.

Въпреки бързия ръст на пазара на компактни SUV модели, някои от участниците в него заемат съвсем скромни позиции и един от тях е Opel Antara. Броят на продадените в Европа представители на модела е нищожен в сравнение с бестселъри като VW Tiguan, BMW X1 и Nissan Qashqai. Затова решихме сравнителният тест тук да не е с някои от тях, а с индивидуалиста Mitsubishi Outlander, чиито пазарни резултати пък значително варират в различните страни от Европейския съюз.

Пипни ме тук и там!

В началото на 2010 година Outlander бе леко преработен и се сдоби с характерната за марката трапецовидна решетка в предната си част. Любопитно е, че за разлика от технически идентичните модели на европейски марки Citroen C-Crosser и Peugeot 4007, които се произвеждат в Япония, техният японски събрат от Mitsubishi слиза от конвейерите в Борн, Холандия – поне що се отнася до бройките, предназначени за пазарите на Стария континент.

Наскоро и Antara, която пък се произвежда в Корея, получи напълно нови двигатели, настройка на ходовата част и според производителя, по-високо качество на материалите и сглобяването. Това беше очевидна необходимост – данните показват, че на германския пазар, който е и най-големият в Европа, за първите шест месеца на 2011 година са продадени едва 494 броя Antara срещу 2432 Outlander и 25 394 VW Tiguan. Какво все пак са постигнали конструкторите при модернизацията на модела, трябва да ни покаже настоящият тест, след като в предишното противопоставяне Antara не се представи убедително срещу Outlander.

Когато сме вътре

Сега картите са разбъркани отново и с дизеловия си двигател със 184 к.с. моделът на Opel кипи от страст да получи реванш. Участващите в съревнованието автомобили не са никак евтини, тъй като се представят с върховите си нива на оборудване Cosmo и Instyle, но пък за сметка на това кожената тапицерия е част от стандартното обзавеждане. При Outlander материалите и прецизността на сглобяването създават впечатление за повече старание, в Antara облицовките на предните колонки не са добре напаснати, а лакираните в сребристо декоративни елементи правят неуспешен опит да имитират алуминиеви детайли.

От друга страна обаче, седалките при Opel осигуряват на пътниците удобство като в кресла и са изключително комфортни за дълги пътувания. Едва ли ще чуете някакви оплаквания от пътниците отзад; мястото като цяло е предостатъчно и обещава удоволствие от пътуването. В противоречие с това разточително пространство е багажникът, който не само е с по-малък обем от средния за класа, но и не предлага нищо повече от обикновено комби, като за разлика от него има прекалено висок праг на товарене.

Какво е възможно в този клас, ясно демонстрира Outlander, който въпреки третия ред седалки (с какъвто Antara нe разполага) предлага повече обем и по-нисък праг на товарене, който щади гърба. Допълнителен плюс е възможността задните седалки да се изместват в надлъжна посока и да се сгъват асиметрично напред с помощта на бутон в багажното отделение. Едва ли и най-добре оборудваният ван може да предложи нещо повече в тази насока; при това водачът и пътникът до него са настанени в купето също толкова удобно, колкото и в Antara.

Всичко вече е ясно

Стартираме моторите, които на празен ход вибрират леко, но все пак в рамките на нормалното. При потеглянето Opel внезапно пропада в нехарактерна за модерните дизели турбодупка и за съжаление този ефект е съчетан с не съвсем прецизен ход на скоростния лост. След като веднъж преодолее началната слабост обаче, двигателят разполага с изобилие от мощ и осигурява добро междинно ускорение. Подобни качества притежава и Outlander, но без досадното забавяне при потегляне. Превключването на предавките е по-прецизно, а средният разход на гориво в теста от 8,4 л/100 км е с 0,6 л по-нисък от този на Antara.

С промените в ходовата част Antara трябваше да елиминира поводите за критики, които съпътстваха модела досега. За съжаление обаче не може да се твърди, че конструкторите са постигнали толкова значими резултати. Както и преди, каросерията се накланя в завой, макар и не толкова драматично, а свидетелства за по-твърдата настройка ясно дават напречните фуги и неравности. Към недостатъците се прибавят големият диаметър на завиване (12,7 м) и непредаващото усещане за пътя кормилно управление с тежък ход, което обезсмисля наченките на динамика, осигурени от мощния дизел. По всички тези показатели Mitsubishi е по-добър, без при това да изявява някакви особени таланти в областта на управляемостта. Той преминава по-меко през неравностите и без да предава в такава степен сътресенията от тях.

На финала

Забележки и към двата автомобила могат да бъдат отправени по отношение на безопасността. Спирачният път не е задоволителен по почти всички показатели, недостатъчно е и оборудването с модерни системи за асистенция на водача. Opel например не предлага уникалните адаптивни светлини от Astra и Insignia, което е напълно обяснимо предвид факта, че произходът му няма нищо общо с тях.

В края на краищата освен по отношение на разходите Outlander има предимство във всички останали раздели на теста. Той печели убедително в това сравнение и е настина сериозна алтернатива на бестселърите в класа. За съжаление Antara не е постигнала толкова значителен прогрес, че да промени статуквото и по всяка вероятност парчето от SUV тортата за нея ще си остане все така тънко.

Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: Карл-Хайнц Аугустин

Оценка

1. Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D Instyle - 459 точки

С гъвкавостта на добре оборудван ван и просторния си салон Outlander e един практичен SUV. В най-високото ниво е изключително комфортен, но пък и не е евтин.

2. Opel Antara 2.2 CDTI Cosmo - 433 точки

Комфортните седалки са много добри, автомобилът се предлага с неограничена гаранция. Въпреки промените по модела динамиката и комфортът като цяло обаче са под средното ниво.


Технически данни

1. Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D Instyle - 459 точки 2. Opel Antara 2.2 CDTI Cosmo - 433 точки
Работен обем --- ---
Мощност 177 к.с. при 3500 об./мин 184 к.с. при 3800 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,9 с 9,8 с
Спирачен път
при 100 км/ч
40 м 40 м
Максимална скорост 200 км/ч 200 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
8,4 л 9,0 л
Базова цена 71 990 лева 61 235 лева
Коментари

Райчев
В България ограничена гаранция на опел няма има грешка накрая на статията

comments powered by Disqus