Един забележително изгоден автомобил за дълги преходи
Семеен седан с фабрично задвижване на пропан-бутан. С достатъчно място за цялото семейство и неговия багаж. Предлаган на разумна цена. Това може би не звучи точно като детската ви мечта за суперавтомобил. Вероятно идеята няма да накара сърцето на истинския страстен автомобилен любител да забие учестено. Или поне не веднага.
Истината е, че ако сте от хората, които изминават големи разстояния, обичате да пътувате, а същевременно не сте част от онзи нищожен процент от населението, който може да си позволи приблизително всичко, което си пожелае (стига то да се продава срещу пари), автомобили като този няма как да не ви допаднат. Просто защото Opel Astra 1.4 Turbo LPG е един от съвсем не толкова многото модели на пазара, които предлагат наистина изгодна мобилност срещу напълно поносима цена и без никакви реални компромиси по отношение на удобството или усещането при шофиране.
Практичен и изгоден
Базираният на предпоследното поколение на Astra седан още от появата си на пазара се превърна в доста атрактивно предложение за всички пазари, където клиентелата отдава своите предпочитания на триобемните каросерии (какъвто продължава да бъдем и ние). Вариантът Opel Astra 1.4 Turbo LPG от своя страна прави достъпния и функционален семеен модел още по-интересен от икономическа гледна точка. Фабричната газова конверсия е разработена в сътрудничество с едно от най-реномираните имена в бранша – Landirenzo и не отнема от обема на просторното и практично багажно отделение. С едно пълно зареждане на бензиновия резервоар и газовата бутилка автомобилът може да измине до 1200 километра – разбира се, в зависимост от условията, натоварването на автомобила, стила на шофиране и т.н. Пробегът на бензин е над 700 километра, а този на пропан-бутан – между 350 и 450 километра.
За 2100-те километра, които изминахме по пътя до Виена и обратно имах възможността да се запозная повече от подробно с всички аспекти от представянето на Opel Astra 1.4 Turbo LPG и мога да обобщя накратко впечатленията си по следния начин: този автомобил предоставя наистина впечатляващо изгодна възможност за пътуване на дълги разстояния, без дори най-дребен компромис по отношение на комфорта или функционалността. Равносметката от пътуването в цифри изглежда така: среден разход на пропан-бутан 8,3 литра на сто километра, среден разход на бензин 7,2 литра на сто километра. При преобладаващо магистрално шофиране с позволената скорост, пълно натоварване на автомобила и включен през почти цялото време климатик. Темпераментът на задвижването е съвсем приличен - не върхов, но достатъчен и с адекватни запаси от мощност, когато това е необходимо. Финансовата равносметка – разходите за път, включващи гориво и пътни такси, са едва с около 30% по-високи спрямо цената на двупосочен автобусен билет. За един човек...
Достъпна мобилност без компромиси
Истински впечатляващото обаче е това, че през цялото време човек не придобива усещането, че прави някакъв вид компромис – било то по отношение на комфорта, на динамиката, на пътното поведение, или каквото и да било друго. Автомобилът се държи като една напълно нормална Astra, задвижвана от 1,4-литровия бензинов турбомотор на марката – със сигурно и предвидимо пътно поведение, прецизно управление, добър акустичен комфорт и съвсем задоволителна динамика. Нееднократно хвалените предни седалки правят отрадно впечатление дори след изминаването на неколкостотин километра.
Нещата придобиват още по-интересни измерения, когато човек се запознае с цената на Opel Astra 1.4 Turbo LPG. Оборудваният с климатроник, навигационна система, частични кожени тапицерии, преден и заден парктроник, 17-цолови колела и какво ли още не автомобил струва приблизително 35 000 лева. Безспорно това е едно от най-прагматичните предложения за изгоден семеен автомобил, които към момента се предлагат на родния пазар.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Алтернативното задвижване е допълнителен силен коз в полза на практичната, функционална и елегантна Astra седан. Без никакви компромиси по отношение на комфорта и практичността, фабричната газова инсталация прави дългите преходи с Opel Astra 1.4 Turbo LPG наистина изгодни.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, Мирослав Николов