Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Astra BiTurbo: Назаем от Insignia

02.08.2012 16:00 1
1
2571893890
Туит

Opel Astra ще получи нов двулитров дизелов мотор, който генерира 195 к.с. и 400 Нм благодарение на двата си турбокомпресора. Това е най-мощната дизелова спецификация на компактния модел.

Astra BiTurbo, която ще се предлага в три версии на каросерията - хечбек с пет врати, купе GTC и комби Sports Tourer, достига максимална скорост от 226 км/ч. Това автоматично я прави най-бързата дизелова Astra създавана някога (при Sports Tourer тази стойност е съответно 222 км/ч, а при GTC 223 км/ч).  

Тази динамика обаче е комбинирана и с отлична ефективност. Благодарение на серийния старт/стоп Astra BiTurbo GTC изразходва едва 4.9 л/100 км (Sports Tourer и версията с пет врати – 5.1 л/100 км). Емисиите за GTC са съответно 129 г/км (134 г/км за хечбек и комби версията).

Версиите с новия дизелов двигател на Astra могат да бъдат поръчвани от началото на есента и ще са на разположение в продажбените центрове в края на тази година.  

Каскадното пълнене на Astra BiTurbo

В зависимост от режима на работа и респективно натоварването на четирицилиндровия BiTurbo дизелов двигател на Astra, двата турбокомпресора с различни размери работят отделно или съвместно. Малкият агрегат се задейства още при ниски оборотни режими. Това дава възможност за незабавна реакция при подаване на газ и елиминирането на т.нар. „турбодупка”. Още при 1250 об./мин водачът може да разчита на въртящ момент от 320 Нм, които са 80% от максималния въртящ момент. Той от своя страна е наличен в интервала от 1750 до 2500 об./мин.  

В режимите на средни обороти двата турбокомпресора работят съвместно, като по-големият предварително сгъстява свежия въздух преди той да бъде досгъстен от по-малкия. Специален байпасен клапан контролира непрекъснато количеството на насочените към по-големия турбокомпресор газове. В резултат от това водачът продължава да се наслаждава на равномерно ускорение. При високи оборотни режими (от около 3,000 об./мин) цялото количество газове се насочва директно към големия турбокомпресор, запазвайки изобилие от мощност при високи обороти.

При ниски оборотни режими един специален допълнителен междинен охладител, свързан директно с малкия турбокомпресор, има за цел да осигури на сгъстеният от него въздух по-къса директна връзка към горивната камера. При междинни оборти по-големият турбокомпресор се заема все по-активно с работата, като сгъстеният от него въздух се охлажда в друг по-голям охладител.  

Тъй като конфигурацията в двигателния отсек на Astra не е като тази на Insignia, инженерите са подходили по нов начин, като вътрешно са разделили охлаждащият въздуха модул на малък и голям междинен охладител. По този начин, в своята същност, това технологично решение е различно от използваното при Insignia BiTurbo, където двата отделни охладителя се намират на различни места. Освен това и двата междинни охладителя на двигателя на Astra BiTurbo са от типа въздух-въздух за разлика от Insignia, при която малкият е с водно охлаждане.  

Спортен дизайн с изострени линии

Версиите с пет врати Sports Tourer и GTC, оборудвани с дизеловя BiTurbo, са получили още по-изострени черти и с повече агресивност, които варират в зависимост от вида на каросерията и са адаптирани към всеки специфичен модел.  Предницата на BiTurbo версиите на Astra (GTC, Sports Tourer и с пет врати) изразява по-динамичната и агресивна природа на автомобила. Горната част на решетката Astra GTC има подобен на досегашния силует, но винаги е в цвета на автомобила, а при версиите с пет врати и Sports Tourer BiTurbo в решетката е разположен напречно нов елемент с форма на крило. Долната част също е получила по-спортни щрихи: зоната, в която централният отвор преминава към външните отвори, е оформена като перка на акула. Цялата остъклена част на хечбек модела и Sports Tourer е получила рамка в хром, докато в случая на GTC Biturbo долната зона е в черно. И трите варианта са с по две изпускателни тръби, които допълват характерния облик на модифицираната задна част.

В интериора на BiTurbo версиите на Astra тъканите или кожата на цветовата комбинация JetBlack се комбинират с нюанси Magic Red по ръба на седалките. Шевовете в Magic red в седалките, вложките на вратите и ръкохватката на лоста за превключване на предавките добавят още една нотка спортен дух. Сред останалите характерни елементи в интериора Astra BiTurbo са новият волан с плоска долна част и специалните подови стелки с червени кантове. 

Коментари

Георги
Имах удоволствието да направя тест драйв на тази кола ..наистина е УАУ..

comments powered by Disqus