Новият Opel Astra ecoFLEX с емисии на CO2 от 109 г/км вече е в търговските центрове на марката. Цените на модела започват от 30 305 лева.
С емисии на CO2 едва 109 г/км и среден разход на гориво 4.1 литра на 100 км, новата Astra 1.3 CDTI ecoFLEX добавя още по-висока ефективност в гамата на наскоро представения на пазара компактен модел на марката Opel. Благодарение на множество подобрения в областта на механиката и аеродинамиката, клиентите ще се радват на значителни данъчни облекчения в редица европейски държави. Всичко това е опаковано в познатия привлекателен дизайн, тъй като Astra ecoFLEX се отличава със същата пластична стилистика като останалите модели от последното поколение на Astra.
Цените на модела в България започват от 30 305 лева за базово ниво на оборудване, включващо климатична инсталация, електронна стабилизираща програма, ABS, предни и странични въздушни възглавници, електрическо задвижване на предните прозорци, централно дистанционно заключване на вратите, електрически регулируеми и отопляеми странични огледала, радио/CD MP3 плеър и много други.
Astra ecoFLEX използва икономичния турбодизелов двигател 1.3 CDTI с мощност 70 кВт (95 к.с.) и 190 Нм въртящ момент в диапазона от 1750 до 3250 об./мин. Той е оборудван със система за директно многократно впръскване common rail с работно налягане до 1 600 бара и турбокомпресор с променлива геометрия. Оптимизираната система за рециркулация на отработените газове (EGR) се отличава и с допълнителна охлаждаща функция, която спомага за намаляване на емисиите. Версията 1.3 CDTI ecoFLEX на Astra е съчетана с петстепенна механична предавателна кутия, oптимизирана специално с цел постигане на нисък разход на гориво. Двигателят е оборудван серийно с филтър за твърди частици.
Astra ecoFLEX се отличава и с подобрени аеродинамични характеристики благодарение на активната „щора“ на предната решетка. Тя се отваря при ниска скорост на движение, позволявайки на въздушния поток да преминава през коша на двигателя, и се затваря автоматично при висока скорост, намалявайки въздушното съпротивление в предната част. Tази система се допълва от внимателно конструираните подобрения на пода на каросерията. За да помогнат на водачите да се възползват изцяло от екологичните предимства на модела, индикаторът, препоръчващ преминаване на горна предавка е сериен за всички модели ecoFLEX на Opel.
Версията Astra ecoFLEX е част от дизеловата ecoFLEX гама на Opel с ниско ниво на емисиите на CO2, която включва модела Corsa с 98 г/км и Insignia със 136 г/км. Компанията Opel е инвестирала около един милиард евро в разработката и производството на нови двигатели, гарантиращи екологично съобразен транспорт. Мерките в тази насока започват с правилното оразмеряване на гамата от задвижващи агрегати, включват предлагане на алтернативни възможности за използване на горива, като LPG (пропан-бутан) и CNG (сгъстен природен газ или известен като метан) и внедряване на автоматични старт-стоп системи. Тези възможности ще бъдат разширени с нови алтернативни системи за задвижване, като електромобили с удължен пробег, класически електромобили и хибридни модели.
анонимен
След като покарах и двете версии с 1.7 дизеловия двигател на Астра J съм меко казано "скептично" настроен към гореописаната модификация.....Множко са и килограмите на Астрата, та с този двигател ще става само за градско каране и изключително спокойни (да не кажа флегматични) натури....