Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Astra OPC: Двигателят

10.05.2012 17:08
Туит

Турбокомпресорният двулитров двигател с директно впръскване и мощност 280 к.с. разполага с 400 Нм въртящ момент.

Четирицилиндровият бензинов двигател с най-висок въртящ момент на европейския пазар произхожда от Opel. Изцяло алуминиевият агрегат с турбокомпресорно принудително пълнене, директно впръскване на горивото и работен обем 1998 см3  на Astra OPC не само разполага с максимална мощност от 280 к.с., но и с литров въртящ момент от 200.2 Нм/л. Това е най-високият литров въртящ момент от всички конкуренти – по-висок дори от този на спортен автомобил. Стойността му от 400 Нм се постига при 2450 об./мин и се запазва на това ниво до почти 5000 об./мин, което гарантира отличната еластичност на мотора.

Инженерите на Opel са извършили сериозни промени по съществуващия двулитров турбодвигател с директно впръскване на Insignia, добавяйки му още една доза спортен дух и допълнителна мощност. Изцяло новата всмукателна система дава възможност турбокомпресорът да поеме максимално количество свеж въздух. Турбокомпресорът сам по себе си е конструктивно променен с използване на нови компоненти, за да се осигури по-голямо налягане и да се запази надеждността му дори при повишеното натоварване.

Налягането на сгъстения въздух нараства значително още при около 1400 об./мин, в резултат от което подаването на газ води до незабавен ефект и мощна тяга. Максималното налягане на пълнене е увеличено до 1.5 бара – стойност, която е с 25 процента по-висока от тази на използваният в Insignia агрегат.

Плътен и агресивен звук

Мощен автомобил като Astra OPC се нуждае от адекватна изпускателна система, която да съответства на емоциите на автомобилния ентусиаст. Затова генерирането на подходящия плътен и агресивен звук също е било във фокуса на инженерите при разработването на Astra OPC.

Специално търсена е и приликата с последната Astra – най-вече, когато водачът ускорява от средни към високи обороти. Този ефект е особено забележим, когато става дума за смяна от трета на четвърта предавка при ускоряване.  

Намаляване на разхода с 12%

Astra OPC, която се предлага със Start/Stop технология като част от стандартното оборудване, изразходва 8.1 литра на 100 километра, съответстващи на стойност на  CO2 от 189 г/км. Това са изключително конкурентни нива за този сегмент от спортни модели. В сравнение с предишния модел (221 г/км, 9.2 л/ 100 км), CO2 емисиите и разходът на гориво са по-ниски съответно с 14 и 12%. Динамичното купе ускорява от нула до 100 км/ч за 6.0 секунди.

Преди да започне серийното производство на модифицирания двигател на Astra OPC, агрегатът е преминал серия от високо натоварващи тестове. В Astra OPC той е бил подложен на тест за издръжливост, като автомобилът е изминал 10 000 километра на Северната отсечка на Нюрбургринг в състезателно темпо – еквивалент на 180 000 километра пробег в нормални пътни условия.

Коментари
comments powered by Disqus