Opel представи обновената версия на Corsa, която ще се появи на европейския пазар в началото на следващата година.
Ако се опитвате да откриете някакви визуални разлики между настоящия и обновения модел, по-добре се откажете, защото промени така или иначе няма. Причината е, че всички усилия на Opel са концентрирани върху силовия тракт и поведението на автомобила.
Зелената вълна отдавна е заляла Рюселсхайм, ето защо едва ли е изненада, че основният ангажимент на Opel е бил да намали разхода и нивата вредни емисии при Corsa. Що се касае до първия показател, инженерите на компанията са подобрили с 13,2% ефективността на цялата двигателна гама (с изключение на спортната модификация OPC). Пет от шестте агрегата също така отделят под 125 гр/км CO2.
Най-икономичен е новият 1,3-литров ecoFLEX дизел (95 к. с.), който се нуждае от 3,7 литра за 100 километра комбиниран пробег и от 3,2 литра при извънградско каране. В гамата на дизелите попадат също версията на аналогичния 1,3 CDTi, но със 75 к. с. (114 гр/км CO2) и 1,7-литровият CDTi, който вече генерира 130 к. с. (125 к. с. в предходната версия) и 300 Нм (280 Нм) при 9% по-ниски нива на CO2 (118 гр/км за версията с три врати).
Промени има и в гамата на бензините. Базовият еднолитров мотор получава допълнителни 5 „коня“, за да предостави на своя водач максимална мощност от 65 к. с. при 117 гр/км CO2. Същия бонус печели 1,2-литровият му аналог (85 к. с.), докато 1,4-литровата единица вече се радва на 10 к. с. повече (100 к. с.) срещу комбиниран разход от 5,4 литра за 100 километра пробег.
Тъй като въртящият момент при бензиновите мотори е увеличен, те ще се предлагат в комбинация с два типа скоростни кутии – с по-къси предавки за спортен режим на шофиране и с по-дълги за по-улегналите водачи, фокусирани върху разхода и нивата вредни емисии. Специален индикатор ще информира за най-удачния момент за смяна на предавките. По-добрите технически характеристики на бензиновите двигатели са резултат от корекциите в газоразпределителния механизъм, новата маслена помпа и модифицирания мениджмънт на термостата.
Промени има не само в двигателите, но и в управлението на шасито на Corsa. Електронното серво е препрограмирано, торсионната греда и амортисьорите при всички модели с изключение на OPC са с променени настройки, сменени са тампоните на стабилизиращата щанга, а дизелите са получили нови пружини отпред.
Новата версия на Corsa ще се появи на пазара в началото на следващата година.