Световната премиера на GTC Concept (Gran Turismo Coupе) на 77-то издание на автомобилния салон в Женева открива перспектива към бъдещия динамичен и освежаващ стилистичен език на Opel. “Този концептуален автомобил показва една нова интерпретация на марката Opel,” споделя Ален Висер, изпълнителен директор маркетинг на Opel в Европа. “GTC Concept въплъщава уверената и емоционална насока, в която поема Opel. Вълнуващата му стилистична линия в комбинация с динамичните характеристики на пътя и гъвкавия интериор отразяват бъдещите уникални черти на марката Opel.” Сред новите предложения е дори нова, усъвършенствана емблема на марката с гордо издълбан в кръга около светкавицата надпис Opel.
“В последно време сте виждали не един концептуален автомобил на Opel, който се превръща в реалност,” отбелязва Ханс Демант, управляващ директор на Opel и вицепрезидент инженеринг на GME. “Концепции като GTC Genève, Antara GTC или системата Flex-Fix от студията TRIXX бяха ясни визии на серийните варианти. Новият концептуален модел е самоуверен посланик на марката и би могъл да изиграе за нас подобна роля, давайки предварителен поглед върху технологичните и дизайнерски насоки на следващите поколения модели на Opel.”
Типичната за марката гъвкавост на вътрешното пространство е отразена в отлично замислената система “Flex4” (заявена за патентоване). Облегалките на двете задни седалки могат да бъдат дистанционно прилепени заедно или поотделно до гърбовете на предните, с което автомобилът се превръща в дву- или триместен с равен под на багажника, чието пространство може да достигне 1020 литра. Типична за автомобилите с марката Opel е възможността за извършване на трансформациите да става без нужда от демонтаж и монтаж на седалките.Визуална представа за бъдещето на марката Opel
GTC Concept разкрива стилистиката на следващото поколение модели на Opel. Подобно на Opel Speedster през 1999 година, и на GTC Genève Concept през 2003 година, този автомобил отбелязва крайъгълна точка в еволюцията на стилистичния език на Opel и обявява, че е дошло време за следващия етап в развитието.
Ключов елемент на лакираното в матово коприненосиво концептуално спортно купе (дължина/широчина/височина - 4830/1867/1432 милиметра, междуосно разстояние 2737 мм) е агресивно оформената предна част, акцентирана с големите алуминиеви вертикални отвори за въздух, пресичащи светлините. Тези вертикални елементи се повтарят и във формата на ауспуховите тръби в задната част, с което оставят ярък, характерен графичен почерк, който не може да бъде сбъркан както при поглед отпред, така и към задната част на студията.
Гордата предна част е подчертана и от изразената трапецовидна решетка с характерните за Opel напречна лайсна и емблема със светкавица, изпълнени от полиран алуминий и елегантно завършени с ярка концептуална фирмена емблема. Централният ръб хармонира отлично със забележителните вертикални алуминиеви отвори за въздух и външно разположените вертикални LED-светлини, придавайки визуално впечатление за мощ и сила. Характерният дизайн намира продължение и в LED-технологията, позволяваща творческо оформление на вътрешната част на светлините и характерен светлинен почерк на предните и задните светлини при движение нощем.
Друг важен стилистичен елемент на спортното купе с две врати и фин силует е съвършеното изпълнение на страничните форми и повърхности. Повърхнините от листова стомана внушават усещане за атлетизъм и елегантност, което се отличава с вкус сред визуално крещящите предложения на пазара в момента. Концептуалният автомобил притежава фино оформена странична линия, която продължава характерния за марката Opel профил, демонстриран в серийните Antara и Opel GT.
Стилистичните решения в задната част на GTC Concept умишлено отразяват внушенията в дизайна на предницата с вградената задна лайсна и емблема със светкавица, поставена върху характерния за Opel централен ръб. Съвършеното развитие на повърхностите свързва органично задния спойлер с панелите на каросерията, подчертавайки динамиката във формите. Оформлението на задната част включва характерните за марката Opel форми на светлините с уникална светлинна графика със светодиоди, подчертаваща марковата идентичност във външния дизайн на студията. Интелигентните форми на каросерията и аеродинамичната й оптимизация са възнаградени с коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.25.
Интелигентната компановъчна схема съчетава компактни външни размери и гъвкав интериор
“През последните няколко години много автомобили пораснаха на размери без пътниците им да спечелят нещо от това. При Opel GTC Concept ние преобърнахме тази тенденция. При относително компактни външни размери, успяхме да оптимизираме онези аспекти на интериора, които са решаващи за удобството и доброто настроение на пътниците,” отбелязва Франк Леополд, мениджър нови разработки, изложбени студии и прогресивна компановка в GME. “По този начин автомобилът пасва като ръкавица.”
Благодарение на ниската позиция на седалките и на т.нар. „H-point” (височината на позицията на таза, от която зависи колко удобно ще бъде качването и слизането от автомобила), водачът и пътника до него са идеално интегрирани в интериора. Нискоразположеното арматурно табло от своя страна е залог за запазване на отличната видимост навън и създава прекрасно усещане за простор, засилено и от цветовото му оформление – горната част е тъмна, докато долната е оцветена в светъл тон.
Мощен двигател и интелигентна система за двойно предаване
Концептуалният Opel GTC се задвижва от 2,8-литров бензинов V6 с турбокомпресор, два разпределителни вала с променливо управление и максимална мощност 300 к. с. в комбинация с шестстепенна механична предавателна кутия. Максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение от 1850 до 4500 об./мин, а според проектните изчисления ускорението от 0 до 100 км/ч би трябвало да отнеме по-малко от шест секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.
Мощта на високотехнологичния турбодвигател се предава на колелата посредством модерна електронно контролирана система за двойно предаване, интегрирана изцяло с адаптивната система за управление на ходовата част на автомобила IDSPlus.
maistora ot tel aviv
mnogo dobar concept.kolko li 6te struva?