Впечатления от версията Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo
Флагманът на Opel съчетава обширното вътрешно и багажно пространство с увеличен клиренс и модерна система за двойно предаване с torque vectoring.
След като се разнесе пушилката и отшумя невъобразимата дандания около преминаването на компанията от Рюселсхайм в състава на PSA и привеждането на гамата от двигатели към новите изисквания на WLTP (задача, с която Opel се справиха далеч по-добре от редица други германски компании) като флагман в гамата на марката изкристализира Insignia в топверсията Country Tourer с двулитров дизелов битурбо двигател с 210 к.с., 480 Нм, система за двойно предаване и осемстепенна автоматична трансмисия.
Въпреки продължаващата миграция на потребителските нагласи далеч от традиционните типове каросерии и трайния възход на SUV категорията, големите комбита от ранга на Country Tourer не са загубили ни най-малко от своите възможности, чар и предимства. Особено когато към тях се прибави споменатото вече задвижване 4х4, придружено с увеличен с 20 милиметра клиренс.
Хубавец
Tрудно ще намерите някой, който да изтъкне сериозни аргумени против изискания дизайн на последното поколение на insignia, но ефектът от прилагането на успешната стилистична формула се проявява сякаш още по-добре при комби версията. Пестеливите, но категорични линии, големите изчистени повърхности и малкото, но забележителни детайли при нея успяват да тушират напълно разточителните размери и да придадат на двуобемната каросерия динамично излъчване, с което могат да се похвалят шепа представители на тази автомобилна категория. В случая на Country Tourer към това се добавят и инсигниите (в буквалния и преносния смисъл) на комбитата с повишена проходимост – защитни панели на праговете, броните и арките на калниците, както и големи 18-цолови колела с двуцветен дизайн, който няма да срещнете при никоя друга версия на Insignia. Във всичко това личи класа, оригинален стил и престиж, които отличават модела на Opel по много положителен начин сред основните му конкуренти. Предните светлини с модерна матрична Intellilux LED система също се вписват отлично в цялостната картина.
Практична комбинация
Докато в много други случаи терминът „вътрешно пространство” се използва чисто фигуративно, при Country Tourer наистина става дума за пространство – както за пътниците, така и за багажа. В това отношение флагманското комби следва най-добрите традиции на германската марка и своите предци с легендарното название Caravan. Багажният обем дава възможност за гъвкави и практични комбинации с обем между номиналните 560 и максималните 1665 литра, способни да удоволетворят всички ваканционни прищевки на средностатистическото семейство, да покрият изискванията на почитателите на активния стил на живот и да поставят на сериозно изпитание товароносимостта на модела. Потребителите, които планират да използват Country Tourer и в деловото си ежедневие също няма да останат разочаровани – инфоразвлекателното и комуникационно оборудване на борда е на завидно ниво, а комфортът, който просторното, отлично климатизирано купе и отличните AGR седалки осигуряват на дълъг път е сред най-доброто, което може да се намери в този клас. Пък и в горния…
За всеки път
Германските компании са прочути с неподражаемото си умение да създават автомобили за бързо пътуване, способни да понесат невъзмутимо изпитанията по високоскоростните аутобани. Голямото комби на Opel е ярък, расов представител на тази порода. Внушителното междуосие, адаптивното окачване и високотехнологичната система за двойно предаване с torque vectoring функция са изключително солидна и потентна основа, която може да издържи спокойно както тягата от близо 500 Нм на двулитровия дизелов битурбо, така и подчертано динамичните амбиции от страна на водача без нито за миг да предизвика съмнения по отношение на безопасността и комфорта. Работата на осемстепенния автоматик се вписва хармонично в цялостния характер на Country Tourer и в съчетание с възможността за избор на режимите „Tour”, „Normal” и „Sport” позволява неусетно преодоляване на сериозни разстояния с доста приличен за модел от този калибър среден разход – независимо дали маршрутът включва магистрала, междуградски отсечки или заснежени планински трасета на път към ски пистите.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов