Не е останал и помен от Vectra. Новият голям Opel не иска да има нищо общо с миналото, а радикално промененият дизайн и модерните технологии в Insignia очертават бъдещето с нов почерк.
Спомняте ли си студията Insignia, която Opel показаха преди пет години? Все едно е било преди столетие...
Любов по време на война
Тогава масивната концепция с осемцилиндров двигател и внушителна стилистика се разглеждаше като вероятен наследник на Omega, а светът още не бе полудял. Петролната криза бе някъде зад хоризонта, емисиите на въглероден двуокис се дискутираха предимно в химическите лаборатории, а за финансов крах на процъфтяващия консуматорски рай не можеше да става и дума.
Днес нещата изглеждат другояче и за Omega никой не говори, но Insignia си остава все така внушителна. Серийният модел е по-дълъг не само от директните конкуренти Passat и Mondeo, но и от концептуалното творение с неговите вертикално отварящи се врати. Предната решетка с открояваща се емблема е запазила своя впечатляващ характер, а правите линии и по тевтонски изчистени повърхности на последната Vectra са отстъпили място на мускулести изпъкналости и динамични криви с южняшки и донякъде източен привкус.
Топъл полъх
Промяната е наистина радикална. С Insignia марката Opel сменя своя почерк и пише първата глава на една цялостно нова философия. Създателите на новия модел обичат да говорят за съчетание от артистичност, германска прецизност и технологично съвършенство – сложна амалгама, която средностатистическият потребител със сигурност ще долови след по-продължително общуване с Insignia, а преди да се стигне до подобно изчерпателно взиране в детайлите, той трябва да бъде привлечен и задържан в обятията на новия модел.
От гледна точка на оформлението на вътрешното пространство, шансовете за осъществяване на трайна прегръдка изглеждат доста обещаващи. Тук наистина може да се говори за прегръдка, тъй като контрастът между хладната геометрична атмосфера на последното поколение Vectra и меките форми на извитото около предните седалки арматурно табло на Insignia, е наистина рязък. Пътниците в новия модел са разположени дълбоко и добре защитени в меките гънки на интериора, водачът се радва на приятната близост на всички интересуващи го прибори и информация, без да се чувства притиснат, а настаняването на задните седалки не създава проблеми въпреки елегантната дъга на покрива.
Изобилието от бутони за директен достъп на арматурното табло е малко непривично за съвременните ергономични тенденции и налага известно време за привикване, тъй като в репертоара на добре оборудваната Insignia не липсва многофункционалният волан и неизбежния в последно време въртящ регулатор тип „мишка” за управление на навигацията и инфоразвлекателното оборудване.
За щастие всичко това може да бъде проучено на спокойствие в обятията на наистина забележителните седалки, които могат да бъдат посочени като пример за подражание в този клас с отличната си ергономия и възможности за индивидуална настройка на геометрията, отоплението и вентилацията.
Лимузина, но в средния клас
В унисон с удобството на мебелировката в салона е и модерното адаптивно окачване Flex-Ride. Благодарение на него, както и на системата за двойно предаване, Insignia има шанс да достигне и да остане в сърцата на онези, които умеят да ценят малките удоволствия на пътя – както в търсенето на тръпка при изписването на бързи завои, така и в комфорта при преодоляване на дълги разстояния. Flex-Ride променя настройките на амортисьорите в реално време в зависимост от стила на шофиране или на предварително избрания от водача режим и е интегрално свързана в електронна мрежа с всички останали системи, имащи отношение към динамиката и сигурността на пътя.
На практика това означава, че изборът на режим „Sport” променя едновременно твърдостта на ходовата част, реакциите на двигателя на командите от педала на газта, директността в работата на сервоуправлението, разпределението на въртящия момент при наличие на двойно предаване и дори вида на светлинния поток на активните предни светлини и осветлението на арматурното табло. С тези си възможности Vectra се доближава плътно до представителите на висшия клас – при това не само на хартия, защото съчетанието от комфорт и динамика, което един добре оборудван екземпляр от новия модел демонстрира на пътя е наистина сравнимо с това на модерна луксозна лимузина.
С уверена стъпка
Съществен принос в тази насока определено има и постоянното двойно предаване с хидравличен ламелен съединител, аналогично с използваната от Saab система XWD. Както при повечето модерни системи от този тип, неговата основна мисия не е осигуряването на проходимост, а постигането на фин баланс в разпределението на въртящия момент между четирите колела, който да оптимизира динамиката и стабилността на пътя. Активирането на спортния режим например насочва по-голямата част от въртящия момент към задния мост, а спортната версия на Insignia разполага с допълнителен самоблокиращ диференциал отзад, който е в състояние да регулира потока на тягата индивидуално между двете колела в зависимост от тяхното сцепление.
В резултат от всичко това Insignia се държи изключително активно на пътя и парира критичните ситуации с интелигентно разпределение на тягата далеч преди намесата на ESP. Сцеплението при спортен стил на шофиране също печели, като негативните ефекти от рода на недозавиване и загуба на тяга при излизане от завой са сведени до практически осъществимия минимум.
Четирицилиндровият турбомотор с 220 к. с. е отличен компаньон за динамичните натури и разполага с достатъчен запас от въртящ момент, за да разгърне изцяло възможностите на системата 4х4. Машината със система за директно впръскване на горивото е с изключително живи маниери и приятен глас, който преминава в агресивно съскане от изпускателната система, ако бъде пришпорен подобаващо.
Новият модел се предлага във версии седан и хечбек и гама от четири бензинови и три дизелови двигателя, към които в началото на следващата година ще се прибави 1,6-литров бензинов турбомотор с мощност 160 к. с. На по-късен етап ще последва и двулитров дизел с два турбокомпресора и 190 к. с.
Teкст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов
OPC
unikalna kola!!!nai-dobrata za klasa si mn krasiva kato van6nost i kato interior i kato cqlo mn dobri motori...Vijte OPC versiqta UNIKALNA E !!!!
assa
Класирана е втора само щото харчи с 1.6 литра повече от Пасата а иначе на пътя е по-стабилна от него!Наистина много красив Опел!
Браво
Нищо и няма на колата. Много хубава - оценка 6. Наистина ново поколение за Опел.