Ако считате, че диетите са равносилни на лишения, а дните на двигателя с вътрешно горене са преброени, имате сериозен повод за запознанство с Insignia Ecoflex. Първи впечатления от икономичния модел на Opel.
Тук никой не говори в условно наклонение и не призовава към компромиси. Няма извинения и уговорки от рода на „нашата система е свръхефективна, но само ако се движите в града”, „не карайте с повече от 100 км/ч, ако искате да усетите икономичността”, „след 50 километра трябва да потърсите електрически контакт” или „да, за съжаление това е багажникът...”
Тук става дума за напълно нормална, „здрава и права” Insignia, която неизкушеният от автомобилната материя наблюдател трудно може да различи от останалите представители на този модел. Седан като всички други – някое по-набито око вероятно ще успее да съзре допълнението „Ecoflex” към означението на модела върху задния капак и толкова...
Внимание към детайла
Разбира се, има още цял куп елементи, по които тази версия се отличава от себеподобните си, но откриването им е вариант на играта „открийте разликите” с висша степен на трудност. Без възможност за директно сравнение с друг екземпляр от фамилията на Insignia е сложно да се установи дори липсата на отвори в предната решетка, да не говорим за аеродинамичните покрития на дъното, гумите с намалено съпротивление при търкаляне и ред други фини подробности, спестяващи на Insignia Ecoflex значителна част от енергийните разходи, възникващи при контакта й със земната повърхност и приземните пластове на атмосферата.
Германските инженери са отпуснали напълно юздите на своята педантичност по отношение на оптимизацията на въздушното съпротивление, а безкрайните часове, прекарани в аеродинамичния тунел, са довели до забележителни резултати с минимален разход на материал, нареждайки Insignia Ecoflex сред най-ефективните в аеродинамично отношение автомобили в световен мащаб.
Пръв сред равни
Тук отново ще си позволя да напомня, че в случая не говорим за концептуална разработка, експериментален прототип или състезателен болид, а за най-обикновен седан от среден клас. В съзнанието на европееца това понятие се свързва автоматично с голям багажник, петместно пътническо пространство и нерядко с дизелов двигател, предлагащ адекватна на предполагаемия товар мощност. Insignia Ecoflex не само отговаря на 100% на тези очаквания, но и ги преизпълнява значително по отношение на двигателя.
Модерният турбоагрегат 2.0 CDTi разполага с максимална мощност от 160 к.с. и максимум на въртящия момент от 350 Нм още при 1750 об/мин, който при нужда може да се повиши до 380 Нм в продължение на 15 секунди благодарение на функцията “overboost” на системата за принудително пълнене. На практика това означава наличие на предостатъчно динамика във всички ситуации на пътя – няма никаква опасност водачът на Insignia Ecoflex да добие траен комплекс за малоценност в надпреварите по градските светофари, изпреварванията по междуградските пътища се извършват без инфарктно протакане, а движението с 200 км/ч по магистралата не създава проблеми нито за нервите, нито за слуха и финансовото здраве на собственика.
Благодарние на специалната настройка на шестстепенната механична предавателна кутия с много дълги високи предавки, разходът на гориво може без усилия да се поддържа в рамките на пет литра на сто километра дори при динамичен стил на шофиране. Единственото, което се изисква от водача, е да се вслушва в разумните съвети на индиктора за преминаване на по-висока предавка на арматурното табло и да посяга по-често към скоростния лост в случаите, когато се налага по-сериозно междинно ускорение. Останалото е чисто удоволствие – стига управителят на местната бензиностанция да не ви е приятел, защото при автономен пробег от над 1000 километра възниква сериозен риск от съмнения, че го отбягвате нарочно...
Здраво стъпил на земята
За сметка на това версията Ecoflex не създава никакви рискове по отношение на поведението на пътя. Използваните при този модел гуми Michelin Primacy HP вършат успешно своята работа в намаляване на разхода, без да снижават степента на сцепление с настилката до нива, които биха се отразили негативно на сигурността. По аеродинамични съображения клиренсът е намален с десет милиметра, което на свой ред е довело до по-стегната настройка на окачването и малко по-твърдо возене, но това едва ли следва да се окачестви категорично като недостатък на икономичната Insignia.
Отсъствието на допълнителни системи за намаляване на разхода като автоматичен „старт-стоп” или оползотворяване на енергията при спиране е любопитен момент, който говори не само за сериозен бъдещ потенциал по отношение на намаляване на разхода, но несъмнено допринася и за запазване на оборудването за безопасност и комфорт на Ecoflex на познатото от останалите версии на модела високо ниво.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов
Технически данни
Opel Insignia Ecoflex | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 160 к. с. при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
9,7 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
--- |
Максимална скорост | 221 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
6,3 л |
Базова цена | --- |
опелче
При обикновенната Инсигниа радиатора си е на мястото. тук са си поиграли малко да променят конфигурацията.
Батето
При Инсигния, както и при много други автомобили (нови, че и съвсем не чак толкова нови, като Рено 19 примерно), радиаторът е разположен ниско и въздухът към него постъпва през отвора в бронята, а не през нормалната предна решетка, която в такива случаи има единствено декоративни функции.
SpeedyMan
Всичко това се използва при някои версии на Ауди още миналата година... Само че не са ги пуснали в отделна серия. Как се охлажда тази кола, след като няма отвори в решетката?
OPC
Mnogo dobar avtomobil...i mn radikalno re6enie kolata har4i malko varvi mn dobre s ni6to ne e po lo6a ot norm.versia ama har4i 3.6litra izvangradsko i 5litra gradsko!!!ne 4e normalnata har4i mn...tuk e s litar i malko na dolu .. a i cenata na avtomobila e sastata !!!