Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Mokka с нов турбодизелов двигател 1,6 CDTI

24.09.2014 10:10
Туит

Компактният SUV модел се задоволява с едва 4,1 л/100 км и отделя само 109 г/км CO2

Oт момента, в който марката Opel представи официално модела Mokka преди почти две години, модерният малък SUV следва впечатляваща поредица от успехи. Със своя обем на продажбите, надхвърлящ 275 000 екземпляра, двукратният носител на титлата „Автомобил на годината” в категорията 4х4 може с право да се нарече бестселър – както в своя пазарен сегмент, така и в гамата на марката Opel. Сега Mokka се подготвя да достави още по-голямо удоволствие на пътя на своите притежатели – от началото на 2015 г. моделът ще се предлага с изцяло новия турбодизелов двигател 1,6 CDTI на Opel с максимална мощност 100 кВт/136 к.с. Mokka ще отбележи своята премиера с този двигател от ново поколение в рамките на световното автомобилно изложение “Mondial de l’Automobile 2014”, което ще се проведе в периода 4-19 октомври в Париж.

Изключително компактният четирицилиндров агрегат, който вече е известен с прозвището „шептящият дизел”, ще замени актуалния 1,7-литров дизелов мотор в гамата на Mokka. Новият двигател разполага с по-високи показатели по отношение на максималната мощност и въртящия момент – съответно с шест конски сили и 20 Нм - при по-малък работен обем, както и със значително по-нисък разход на гориво. Внедряването на този високотехнологичен двигател ще допълни гамата от задвижващи агрегати на Mokka, съдържаща бензинови, дизелови двигатели и предложения на газ пропан-бутан ( LPG).

Динамичният 1,6 CDTI е част от новата фамилия дизелови двигатели с изцяло алуминиева конструкция на Opel. Версията с максимална мощност 100 кВт/136 к.с. постига стойност 85 к.с. на литър работен обем - показател без конкуренция сред двигателите с такава кубатура – и осигурява изобилен въртящ момент в размер на 320 Нм. Данните за ускорението и еластичността обещават сериозно удоволствие на пътя - Mokka 1.6 CDTI се ускорява от място до 100 км/ч за 9,9 секунди и увеличава скоростта си от 80 дo 120 км/ч само за 9,9 секунди на пета предавка. Maксималната скорост на новата версия е 191 км/ч. „Шептящият дизел” се отличава също и със своята изключителна икономичност и отговорното си отношение към околната среда – в съчетание с прецизната шестстепенна механична предавателна кутия на Opel и включената в серийното оборудване система Start/Stop, версията 1,6 CDTI на Mokka изразходва средно само 4,1 л/100 км и отделя в атмосферата CO2 в размер на едва 109 г/км. Tова е с почти 0.5 л/100 км по-малко количество гориво и с 11 г/км по-малко CO2 от показателите на предходната 1,7-литрова версия. Новият дизелов двигател изпълнява всички изисквания на строгата норма Euro 6, превръщайки се в също толкова екологично чист агрегат, колкото и сравним бензинов двигател.

Нов еталон по отношение на работните характеристики

Инженерите на компанията са подобрили нивата на шум и вибрации и работните характеристики на двигателя, като резултат от ясната цел за постигане на по-тихата му и плавна работа в цялостната концепция, конструирането и развойния процес на агрегата. Модерните методи за компютърна симулация CAE (Computer Aided Engineering) и за оценка на етапите в оптимизационния процес са позволили точно определяне на шумовите характеристики на всеки от неговите компоненти и подсистеми  още преди реалното построяване на първия прототип.

В допълнение към множеството мерки за подобряване на работните характеристики, инженерите на Opel са се концентрирали и върху намаляването на теглото с използване на алуминиева сплав вместо чугун за блока на двигателя – своеобразна „премиера” в производството на дизелови агрегати в Opel. Картерът и цилиндровата глава също са изпълнени от алуминиеви сплави, с което спомагат общото намаляване на теглото да надхвърли 20 килограма.

Модерни компоненти за постигане на високи динамични показатели при минимално отражение върху околната среда

Съществен принос за добрата динамика и отличните екологични показатели на двигателя имат и турбокомпресорът с променлива геометрия VTG (Variable Turbine Geometry), както и системата за директно впръскване на гориво с високо налягане Сommon rail. Способните да достигнат налягане от 2000 бара и до десет впръсквания на работен цикъл инжектори гарантират постигане на висока мощност, подобрено разпръскване на впръсканото гориво и ефективно смесообразуване с постъпващия свеж въздушен поток. С цел изпълнение на изискванията на екологичната норма Euro 6, двигателят 1,6 CDTI в Mokka използва система LNT (Lean NOx Trap) за третиране на отработилите газове в изпускателния тракт, която е разположена преди филтъра за твърди частици и се грижи за улавянето и намаляването на емисиите от азотни окиси (NOx), отделяни от модела.

Изцяло новият агрегат 1,6 CDTI в Mokka се комбинира серийно със система Start/Stop и шестстепенна механична предавателна кутия с намалено вътрешно триене, която гарантира по-прецизна и мека като коприна смяна на предавките. Многобройните промени във вътрешните компоненти и механизмите за превключване, наред с цялостната интеграция на трансмисията в автомобила са довели до осезаемо повишаване на комфорта за водача и пътниците. Съчетанието от модерния турбодизелов двигател и механичната трансмисия се предлага както при версията с предно, така и при тази с двойно предаване, докато при варианта с предни задвижващи колела е налице и шестстепенна автоматична предавателна кутия. Приемането на поръчките за Mokka с двигателя от ново поколение ще започне  в края на тази година, a моделът ще бъде на разположение при представителите на марката в началото на 2015 година.

Коментари
comments powered by Disqus