Германската компания ще трябва да намали цените с 40 на сто, за да изпълни планирания ръст в продажбите, пресмятат анализатори.
Opel ще трябва да ореже цените на някои свои модели до 40 на сто, ако иска да осъществи залегналото в оздравителния план увеличение на продажбите, коментират експерти от автомобилния сектор. Ако преструктурирането на компанията след очакваната сделка с Magna International се осъществи така, както е планирано, компанията ще трябва да започне истинска ценова война на Стария континент, смята Саймън Емпсън, изпълнителен директор на дистрибуторската верига Broadspeed.Подобно орязване на цените е много вероятно, защото то е изгодно и за Magna, бъдещия собственик на европейското поделение на GM, подчертава Тим Адам, професор по корпоративни финанси в берлинския университет Хумболд. Канадският производител на авточасти, който ще е основен снабдител на Opel, съвсем логично би предпочел голямо производство с по-малък марж на печалбата пред по-високи постъпления, но от по-малко произведени автомобили.
Сериозен натиск за намаляване на цените оказва и споразумението с германското правителство, което се съгласи да отпусне над 2 млрд. евро изгодни кредити на компанията при условие, че тя няма да закрива работни места на територията на Федералната република.
Евентуалният дъмпинг от Рюселсхайм неминуемо ще въвлече в ценова война и конкурентите на Opel като европейското поделение на Ford Motor и френската група Peugeot Citroen. Анализатори отбелязват, че подобно масово намаляване на цените ще затрудни много излизането на европейската автомобилна индустрия от сегашната криза.
"Всички мислят само как спешно да си набавят оборотни средства", коментира Щефан Братцел, директор на Центъра по автомобилни проучвания към университета в Бергиш Гладбах, Германия. "Намаляването на цените е най-бързият, но не непременно най-ефикасният начин да се постигне това".
Според едно актуално проучване на IHS Global Insight през тази година европейските автомобилни компании ще произведат около 17.7 млн. автомобила или с над 10 милиона по-малко от капацитета на фабриките си.
киро
Това ми се струва невъзможно, да се намалят цените с цели 40 процента. Някой трябва да плаща на работници, доставчици и освен това да са на печалба. Освен ако и на тях им намалят средствата.
Грюбер
Ако това стане, Корса ще е на цената на Дачия, а Агила по-евтина от Лада :) Ооо, дори Шевролет Каптива ще е по-скъп от Опел Антара :) :) :)
tony
4e ti insignia i bez namalenieto ot 40% 6e si nameri6 4istak barsak nova za 40 bona,samo 4e nqma da e s mn ekstri
batkoto
Само в БГ няма да паднат цените. Иначе съм навит на една Insignia за около 40 бона.
opel
Досега астра беше винаги втора след невероятният но скъп голф. Ако стане с 40 процента по-евтина, астра може да наруши традицията.
tisho
а на мен мисля,че ще трябва и да ми доплатят
Nepukista
За да си взема Опел трябва без пари да ги дават.
Кирил
Мисля, че реалистичното е да тръгнат нагоре, съответно и качеството да се подобри. Това, което се случваше през последните 15-ина година, бе просто безумие.
BAT_J
Крайно време е цените да добият малко по релистично изражение.
4i4oto
за 40 процента отдолу бих се пожертвал за една Astra - 16-17 хиляди лева би излязла