Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel търси 3.3 млрд. евро, за да се отдели от GM

01.03.2009 13:40 1
1
2571840494
Туит
Opel търси 3.3 млрд. евро, за да се отдели от GM

Германската компания и Vauxhall ще се обединяват в автономен холдинг.

Ръководството на Opel оповести в петък (27 февруари) плановете си да се отдели частично от General Motors, закъсалата си компания майка. За целта обаче германската компания се нуждае от 3.3 млрд. евро правителствена помощ.

Идеята е да бъде създадена холдингова компания, базирана в Германия, която да включи в себе си самата Opel, британския й събрат Vauxhall и всички фабрики на групата на Стария континент. По този начин ще бъдат привлечени и външни инвеститори, които сега странят от Opel заради катастрофалното състояние на GM.

Карл-Петер Фьорстер, президентът на GM Europe, потвърди, че американският гигант е готов да преотстъпи дял от 25 до 50 на сто на външни инвеститори. Освен това GM гарантира помощ за новия холдинг в размер на около 3 млрд. евро - най-вече под формата на патенти и други нефинансови инструменти. "Важното е, че Opel остава в групата на GM - но като отделна компания, която ще бъде много по-независима, отколкото досега", добави Фьорстер.

Opel, който е в сърцето на европейските операции на GM, се превърна в дойна крава за все по-губещата компания-майка през последните години. От средата на миналата обаче и германският клон е на загуба, при това с все по-големи мащаби.

Много водещи германски политици, начело с канцлера Ангела Меркел, изразиха готовност да отпуснат правителствена помощ за Opel, стига обаче компанията да представи "реалистичен и ефективен" оздравителен план. Същото се отнася и за правителствата на Белгия и Испания, където са другите най-големи заводи на GM Europe. Германският министър на икономиката Карл-Теодор цу Гутенберг обаче окачестви идеите за преструктуриране на GM като "твърде плитки".

По-рано през изминалата седмица хиляди работници на Opel се събраха пред централата на компанията в Рюселсхайм, за да настояват тя да се отдели от General Motors - 80 години след като американците купиха германския си конкурент. Малко по-рано GM обяви годишна загуба за 2008-а в размер на 31 млрд. щ. долара.
Коментари

AТАНАС ОТ ЛОНДОН
АМИ ТЕ КАПИТАЛИСТИТЕ СЕ НАДЯВАТ НА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ,ЗА ДА ССИ СПАСЯТ ИКОНОМИКАТА ,ПЪК НИЕ СИ ЗАТВОРИХМЕ ЗАВОДИТЕ ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ!

comments powered by Disqus