Новият 1,6-литров турбомотор добавя към познатите качества на модела и доста горещ темперамент.
Всъщност фактът, че Opel Zafira е нещо като своеобразна институция сред тези, които ценят неоспоримите предимства в концепцията на вановете, съвсем не е случаен. През годините моделът се утвърди като великолепно транспортно семейно транспортно средство, което по функционалност и удобство почти няма равностойни противници на пазара. Най-новата генерация на Zafira допълнително надгради имиджа на модела, тъй като възможностите за оборудване в областта на сигурността и комфорта го превърнаха в нещо като премиум продукт в своята категория.
Вътрешно пространство за пример
Едва ли има смисъл за пореден път да навлизаме в подробно описание на положителните страни на вътрешното пространство в Opel Zafira – накратко ще отбележим за пореден път, че просторът е изобилен във всички направления, възможностите за трансформация са почти неизброими (същото се отнася и за количеството на местата за поставяне и съхранение на вещи), а комфортът при дълги преходи и забележителен. Принос за последното без съмнение има и превъзходно настроената ходова част – още в стандартното си изпълнение окачването на Opel Zafira Tourer преодолява гладко всякакъв вид неравности по пътя, без при това да позволява неприятно люлеене на каросерията. Благодарение на точната работа на кормилната уредба и впечатляващите резерви на ходовата част за по-спортен стил на каране, поведението на пътя също е много добре балансирано и дори може да се определи като динамично. Инвестицията в адаптивното окачване FlexRide обаче си остава препоръчителна – с него комфортът на возене става с още една идея по-добър, а в режим Sport динамичният потенциал на автомобила се покачва още повече.
Двигател с мощна тяга
Именно в темперамента е и голямото предимство на едно от новите предложения за задвижване на модела – 1,6-литровия бензинов турбомотор, който генерира 170 к.с. и 260 Нм. Моторът започва да тегли убедително още преди оборотите да са достигнали делението 2000, поради което не е необходимо водачът твърде често да посяга към иначе приятно прецизния скоростен лост. Когато бъде „пришпорена”, четирицилиндровата машина ускорява 1,8-тонния автомобил впечатляващ устрем под съпровода на характерен гърлен тембър (докато при равномерно шофиране от звука на двигателя до ушите на пасажерите не достига почти нищо). Високото собствено тегло и голямата челна площ на каросерията на Opel Zafira Tourer все пак не са предпоставки за чудеса по отношение на разхода на гориво на тази модификация – средната консумация при смесен цикъл на шофиране е малко над осем литра на сто километра.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Opel Zafira Tourer за пореден път заслужава висока оценка за обширното си и изключително функционално вътрешно пространство, за забележителния комфорт, който осигурява при дълги пътувания, както и за превъзходното си пътно поведение, съчетаващо плавно преминаване през неравности и впечатляваща стабилност дори при спортен стил на шофиране. Със своята мощна тяга при ускорение 1.6 SIDI Turbo определено ще допадне на тези, които търсят повече динамика, но темпераментът му донякъде е за сметка на недотам скромния разход на гориво.
Текст: Божан Бошнаков