В началото на 2023 г. китайската марка за електромобили Ora ще пусне на германския пазар компактния Funky Cat. През първата година се планира в Германия да бъдат продадени 6000 автомобила.
Китайската марка Ora ще предложи Funky Cat на германския пазар още през януари 2023 г. Ако стратезите осъществят плановете си, компактният електрически автомобил скоро ще бъде на пътя. През първата година в Германия се очаква да бъдат продадени 6000 броя.
Funky Cat е първият модел на марката, която, подобно на стартиращия по същото време премиум SUV лейбъл Wey, принадлежи на китайската група Great Wall Motors (партньор в сътрудничество с BMW за предстоящото електрическо Mini).
Думата "Cat" при китайската марка означава приятел или спътник. Всички модели Ora получават това означение, гарнирано с друго име. Първият Cat е, както производителят е избрал да го окачестви, "фънки".
По-компактен от ID.3 и компания
Зад това име се крие дълъг 4,24 метра компактен автомобил с електрическо задвижване. Въпреки по-удобния за паркиране формат, китайците предлагат много добър простор, както показва нашето изпробване на седалките.
Във версия GT с по-големи брони Ora Funky Cat има дължина 4,25 метра, стандартният модел е с един сантиметър по-къс.
Високи хора могат да седнат и на двата реда, без да бъдат притеснени. Предлаганото място обаче е за сметка на багажника. С обем от 228 литра товарното отделение е по-скромно, отколкото в повечето малки автомобили. При сгънати облегалки се побират максимум 858 литра.
Мощност на двигателя 126 кВт (171 к.с.), две батерии по избор
Електрически мотор с мощност до 126 кВт (171 к.с.) и максимален въртящ момент 250 нютонметра задвижва предните колела на Ora Funky Cat. Компактният автомобил трябва да ускорява до 100 км/ч за 8,2 секунди в най-бързата версия. Максималната скорост е ограничена до 160 км/ч.
Управлението на функциите в пилотската кабина се осъществява чрез няколко бутона, голям сензорен екран и гласови команди.
Предлагат се два размера на акумулатора. Базовият модел има литиево-железнофосфатна батерия с капацитет 48 кВтч (нето 45,4 кВтч) в пода на автомобила. Производителят посочва като пробег по стандарта WLTP 310 километра. Названието на тази версия е Ora Funky Cat 300.
До 420 километра пробег, сравнително слаба мощност на зареждане
Може също така да бъде избрана литиево-йонна батерия с капацитет 63 кВтч, от които 59,3 кВтч са нетно използваеми. Този модел се нарича Ora Funky Cat 400. Тук отново числото дава информация за пробега. Той е до 420 километра, при GT версията – до 400 километра.
Ora разчита на заоблени форми вместо на остри ръбове. Остава да видим дали това ще се хареса на клиентите.
Не много голяма е максималната мощност на зареждане. Със CCS на устройство за бързо зареждане Ora Funky Cat 300 достига само 64 кВт, а версията 400 – 67 кВт. За да увеличите заряда на батерията от 15 на 80 процента, трябва да паркирате до кабела в най-добрия случай за 43 или 48 минути. С променлив ток може да се зарежда от домашно стенно устройство или обществена зарядна станция трифазно с до 11 кВт.
Цени от 38 990 евро
Вносителят обяви базова цена от 38 990 евро. Други цени ще бъдат оповестени при пускането на пазара. Показаният тук модел GT с голяма батерия би трябвало да струва около 45 000 евро (всички цени са преди приспадане на субсидията за електрически автомобил в Германия). Така че Ora Funky Cat не възнамерява да се позиционира като евтин модел. Цените на MG4 Electric започват от 31 990 евро, на Cupra Born – от 39 370 евро. Входното ниво при VW ID.3 сега е значително по-скъпо – 43 995 евро, тъй като компанията от Волфсбург в момента не предлага базов модел.
Отзад Ora Funky Cat напомня отдалеч за първия Nissan Leaf.
Ще последват и други модели
Вторият модел на марката за Европа, който засега все още е известен под работното название The Next Cat, вече е показван няколко пъти на търговски изложения. Очаква се хечбекът с четири врати в стила на Porsche Panamera да има два електрически мотора за задвижване на четирите колела и системна мощност от 300 кВт (408 к.с.). Пазарната премиера ще е през есента на 2023 г
Текст: Бернд Конрад
Снимки: Бернд Конрад