Глобалните продажби на модела ще започнат в края на есента, засега само новостите
Еволюционният Lexus IS е напълно разкрит. С общи прилики с предшественика, в дизайна са направени много промени. Увеличена е здравината на каросерията, центърът на тежестта е намален, окачването е подобрено, базовите гуми са нараснали с инч (от 17 на 18), а се появяват и опционални 19-инчови (стандартно за версията F-Sport ). Японците претендират за по-добро управление от предците с по-плавно возене през неравности. Всичко това е ароматизирано с модернизирани системи за сигурност и мултимедиен комплекс. Глобалните продажби на модела ще започнат в края на есента, но засега се занимаваме главно със съдържанието.
Дължината на новия модел е 4710 мм (+30 спрямо предишното поколение), широчината - 1840 мм (+30), височината - 1435 мм (+5), междуосието е запазено (2800).
Автомобилът е тестван в различни страни, включително наскоро открития технически център Toyota Shimoyama (мини Нюрбургринг ). Подобрено е не само окачването. Инженерите са потърсили и премахнали всички видове източници на вибрации и шум.
Здравината на усилвателите около радиатора, страничните части на покрива и задната колона са увеличени в каросерията на седана, увеличен е броят на точките за заваряване. Новите леки болтове на колелата повишават стабилността на укрепването на колелата, като същевременно намаляват неподредените маси. Пружините на окачването тук са с 20% по-леки от преди, стабилизаториът против преобръщане - със17%, А-образните носачи - с 18%, тъй като са направени от кован алуминий вместо стомана. Новите амортисьори са оборудвани с допълнителни клапани в буталата за работа при много ниски скорости. Оптимизирани са буферите за компресия и възстановяване.
Версията IS 300 е оборудвана с четирицилиндров турбо двигател 2,0 (244 к.с., 350 Нм). Системата Variable Valve Timing intelligent – Wide (VVTi-W) превключва двигателя между циклите Ото и Аткинсън. Осемстепенната автоматична трансмисия Sport Direct Shift е оборудвана със системата G-force Artificial Intelligence (G-AI), която следи много параметри на движение, за да избере оптималната предавка. Версията IS 300 AWD получава V6 3,5 двигател (263 к.с., 320 Нм), шестстепенна автоматична предавателна кутия и задвижване на четирите колела, при нормални условия, разпределя сцеплението в съотношение 30:70 (преден мост / заден мост), но е способна при необходимост да изпрати половината въртящ момент към предните колела .
Производителят въвежда технология, при която движението на щампата на пресата се придружава с изместване, което позволява да бъдат създададени повече релефни форми на повърхностите като капака на багажника и задните калници .
В модификацията IS 350 агрегатът V6 3,5 генерира вече 315 к.с. и 380 Нм. Задвижването може да бъде задно и тогава автоматичната трансмисия ще бъде осемстепенна, както при IS 300 RWD, но може да бъде и двойно. В тази версия (IS 350 AWD) автоматичната трансмисия е шестстепенна. До 97 км/ч IS 350 RWD ускорява за 5,6 сек, а IS 350 AWD за 5,7 сек. Модификацията 350 е базирана на версията F-Sport с уникални брони и радиаторна решетка, спойлер, стандартни 19-инчови гуми, спортни седалки с новата тапицерия Circuit Red, оригинален кожен волан с отопление и Active Sound Control система.
Новата мултимедийна система с интерфейси Apple CarPlay и Android Auto получава 8,0 или 10,3- инчов сензорен екран (в зависимост от конфигурацията). Предлага се 18-ватова аудио система Mark Levinson със 17 високоговорителя.
Пакетът Dynamic Handling (DHP) се добавя към адаптивното AVS окачване и 19-инчовите джанти BBS , които са с 1,8 кг по-леки от базовите джанти (всяка), режимът на шофиране Sport S + влияе върху работата на двигателя, трансмисията, кормилното управление и окачването. В оборудваното влизат още спойлер от въглеродни влакна и корпусите на огледалата от ткарбон, контрастно офрмената централната конзола и ключ-картата Lexus Card Key. В допълнение за варианта F-Sport пакетът DHP означава диференциал Torsen с ограничено приплъзване.
Наред с други неща, IS има разширена палитра от цветове на каросерията, добавени са нови интериорни тапицерии (да речем, вложки от черна пепел с отворени пори).
Моделът ще има хибридна версия, но засега подробностите не са разкрити. А комплексът за безопасност Lexus + 2.5 2.5 вижда колоездачи и пешеходци, поддържа автомобила в лентата на движение и знае как да сменя лентите по команда на водача (кормилната колона), проследява автомобили и пешеходци, когато прави завой на кръстовище, оборудван е с адаптивен радар с круиз контрол и е в състояние на дълго бездействие на водача автоматично спира автомобила и се обажда за помощ чрез мрежата HELPNET. Като цяло промените във вътрешното пространство, каросерията и техническите новости са в изцяло в полза на новото поколение, въпреки че първото впечатление говори за обновяване.