Хибридът функционира със сгъстен въздух с разход на гориво два литра
Peugeot представя Peugeot 208 на изложението Mondial de l´Automobile в Париж с технология Hybrid-Air. Демонстрационният автомобил се задвижва от комбинация на сгъстен въздух и бензинов двигател, което ще позволи разхода на гориво да се редуцира до 2 литра на 100 км.
Peugeot 208 Hybrid Air 2L със 100 кг по-леко
Peugeot заяви, че системата има три компонента: енергиен резервоар, който съхранява сгъстен въздух и е монтиран в централния тунел, резервоар за ниско налягане на височината на задния напречен носач, който служи като изравнителен съд и една хидравлична единица, състояща се от мотор и помпа, монтирана на предавката в двигателния отсек.
Вместо ръчна трансмисия на борда е монтирана планетарна система от колела. Контролната система избира между три режима на задвижване в зависимост от пътните условия. В градския трафик движението се осъществява с въздушно управление ZEV. Peugeot 208 Hybrid Air 2L получава енергията си от сгъстен въздух, не изразходва гориво и не отделя СО2. За движение по магистралите и второстепенните пътища е предвиден 1,2-литровия трицилиндров бензинов двигател, който генерира 82 к.с. Възможен е и смесен режим на управление.
Актуализирана конструкция и аеродинамика
Резервоарът за сгъстен въздух се зарежда автоматично, използвайки както кинетичната енергия, получена при спиране, така и част от мощността на двигателя, максималният си капацитет на съхранение достига в рамките на 10 секунди.
Peugeot 208 Hybrid Air 2L тежи само 860 кг, това е със 100 килограма по-малко от модела 208 с бензиновия двигател. Карбонови елементи и алуминий намаляват масата. Ниското окачване на Peugeot 208 Hybrid Air 2L помага за по-добрата аеродинамика, а външните огледала са заменени с камери.