От всеки продаден електромобил в САЩ компанията губи 14 000 долара
Шефът на концерна Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе в шеговита форма помоли автомобилните почитатели да не купуват електромобила 500e. Според него от всеки продаден автомобил в САЩ производителят губи 14 000 долара.
„Ще продавам само тези автомобили, които са ви нужни и нито един повече”, заяви топ мениджърът на компанията. На какво се дължат тези огромни загуби от електрическата версия на малкия италиански модел, Маркионе не уточни.
Трябва да припомним, че Fiat 500e бе създаден, на първо място, с цел изучаване на новите технологии от страна на инженерите на Fiat. Цената на електромобила в САЩ започва от 32 000 долара. По-рано Серджо Маркионе предсказа, че производителят ще губи около 10 000 долара от продажбата на всеки модел. За първи път Fiat 500е бе представен в Лос Анджелис през 2012 г.
Хечбекът е оборудван с електромотор с мощност 83 кВт, което е малко повече от 100 конски сили. Коефициентът на полезно действие на двигателя достига 92 процента. Разстоянието, което може да бъде изминато с едно зареждане, е повече от 160 километра. Максималната скорост на автомобила е 137 км/ч.