На симпозиума по двигатели в австрийската столица компанията представи три напълно нови моторни концепции: 6.0 W12 TSI, 1.0 TSI с три цилиндъра и нова линия 2.0 TDI
Годишната конференция за постиженията в областта на двигателите във Виена се организира от австрийското дружество на автомобилните инженери и е един от форумите на които конструкторите представят своите нови решения част от които предстои да бъдат пуснати в серийно производство. След новия бензинов мотор на Audi колегите от VW също показаха интересни бензинови разработки – от трицилиндров до 12-цилиндров и нова гама дизели с двулитров работен обем.
6.0 W12 TSI с 609 к.с. и 900 Нм
След като моторът с работен обем от четири литра и 8 цилиндъра 4.0 TFSI създаден от конструкторите на Audi и Bentley покри нивата на мощност от 420 до 520 к.с. с капацитет за още увеличаване, то за по-големия мотор не остана нищо освен да надхвърли границата от 600 к.с.
Първият W12 на компанията беше създаден преди 13 години, а новото поколение мотори, което ще задвижва флагманите на концерна с марки Volkswagen, Audi и Bentley е един от най-високотехнологичните агрегати в света. Както при двигателя 1.8 TFSI той използва две системи за впръскване – директно и във всмукателните колектори – като всяка една от тях функционира в зависимост от това кой процес е по-оптимален. Директното впръскване например е по-подходящо при работа на студен двигател и пълно натоварване, а впръскването във всмукателните колектори предполага по-добро смесообразуване в режими на частично натоварване. Новата машина разполага и с цилиндрови стени с APS покритие (полагане на сплави върху стените с помощта на плазмено впръскване), с което се избягва необходимостта от използване на чугунени втулки. Системата за смазване е пригодена за офроуд използване, вероятно заради възможността за интегриране на мотора в Bentley Bentayga с адаптивно използвана маслена помпа. Охладителната система е с гъвкаво управление на температурата, а принудителното пълнене става с два двуконтурни турбокомпресора. Мерките за намаляване на разхода на гориво включват деактивиране на левия блок цилиндри и старт-стоп система, а управлението на процесите става от две отделни микропроцесорни системи. Тъй като моторът ще се използва за луксозни модели, въпреки тихата му работа опорните елементи са хидравлични и с електродинамичен контрол за да поглъщат вибрациите създавайки обратни по посока на тях сили. Според VW новият мотор ще най-икономичният в класа. Мощността му от 609 к.с. се постига при 6000 об./мин, а въртящият момент от 900 Нм – в диапазона от 1500 до 4500 об./мин.
2.0 TDI – до 204 к.с. и 450 Нм
И тази машина разполага с множество иновативни решения. Базиран на модулната система за дизелови двигатели (MDB), новият агрегат прави своя дебют в новите Multivan и Transporter от отдела за Volkswagen Comercial Vehicles. Разходът на гориво е намален с 14 процента, а според инженерите характеристиката на въртящия момент е насочена към равномерно развитие на тягата. При най-мощната версия принудителното пълнене става с два турбокомпресора. Налягането на системата за впръскване на горивото достига 2000 бара, променливият контур на всмукателните колектори гарантира необходимото завихряне при частично натоварване. Засега двигателят ще има четири нива на мощност – от 84 до 204 к.с. с диапазон на въртящия момент от 220 до 450 Нм. Дори базовият мотор обаче има достатъчен запас от въртящ момент още при ниски обороти, благодарение на турбокомпресора с променлива геометрия. За най-мощната версия обаче каскадното пълнене е изцяло променено като за контура с високо налягане (малкия компресор) също е добавен VTG турбокомпресор.
1.0 литър, три цилиндъра – TSI EA211 с 272 к.с. и 270 Нм
На базата на съществуващия трицилиндров EA211 инженерите на VW създават спортен мотор, който притежава част от гените на агрегата за рали модела Polo R WRC. Машината с 272 к.с. и 270 Нм постига тези невероятни показатели с помощта на голям турбокомпресор и допълнителен електрически „бустер“.
Според д-р Хайнц-Якоб Нойзер, член на борда на директорите на Volkswagen и ръководител на отдела за задвижващи агрегати на Volkswagen Group, в добрия стар двигател с вътрешно горене все още има много потенциал.