Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

От хечбека Audi TT направиха спортист с 600 к.с.

11.05.2015 13:16
Туит

Той е с от 14 см по-широк от конвенционалния хеч. Масата на автомобила е 1396 кг

Инженерите от Инголщадт направиха голям фурор с технологичната студия Audi TT Clubsport Turbo на GTI във Вьортерзее. Двата турбокомпресора, единият от които се задвижва с електричество, изцеждат от 2,5-литровия петцилиндров невероятните 600 к.с.
Максималният въртящ момент на петцилиндровия трябва да бъде 650 Нм. Превключването е ръчно с шест предавки. Предаването на мощността се предава на перманентно задвижващите се колела с многодисков съединител на задната ос. Благодарение на олекотената си конструкция, мостреният автомобил TT Clubsport Turbo показва нетно тегло от 1396 кг. Стандартният спринт от 0 до 100 км/ч се реализира за 3,6 секунди и приключва едва на 310 км/ч..

E-компресор поема турбо дупката

Електрическият битурбо демонстрира предимство най-вече при ниски обороти, тъй като, съгласно твърдението на производителя, няма турбо дупка и това гарантира достатъчно тяга още на старта. Тъй като електрическият компресор (EAV) се задвижва винаги без подкрепление, когато потокът отработени газове все още не подава достатъчно енергия на конвенционалните компресори. Благодарение на този принцип, конвенционалният компресор става по-мощен при по-високи обороти, като осигурява по-голямо компресиране и така по-висока мощност на двигателя. E-турбото гарантира спонтанен контакт и мощен спринт при ниски обороти. Audi говори за 200 Нм, които EAV осигурява допълнително при ниски обороти и онагледява ефекта така: TT Clubsport достига 16 метра на старта в първите 2,5 секунди, което е с 6 метра повече в сравнение с автомобил без EAV.

Енергия за E–компресора доставя 48 волтова бордова мрежа. Тя се се съхранява в литиево-йонна батерия, разположена в багажника, която се добива посредством рекупелиране. Преобразувателят DC/DC осъществява контакта с 12-волтовата електрическа мрежа.

Clubsport Turbo също може да издава звуци, защото състезателният ауспух има външен накрайник. Пружинното окачване с функция за регулиране отговаря за оптимизиране състоянието на пътя на представянето във Вьортерзее. Контактът с пътната настилка осъществяват 20-цолови джанти обути в гуми 275/30. Карбоново-керамичните спирачки разполагат с 370 мм дискове на предната ос.
 
Audi TT Clubsport Turbo с впечатляваща визия

И тъй като Audi TT Clubsport Turbo е мострен автомобил, той е заложил на шоу елементите. Уширенията на калниците правят ТТ да изглежда импозантно. Пищен спойлер говори за положените усилия по отношение на аеродинамично оптимизиране при високите скорости. Карбонът олекотява конструкцията. В интериора доминират две черупкови състезателни седалки и ролбар от титанови тръби. Състезателния привкус на интериора придава коженият салон от алкантара, многото карбон и алуминиевия скоростен лост.

По информация на Audi електро компресорът в TDI двигателите предстои да влезе в серийно производство. Със студията от Вьортерзее, инженерите от Инголщадт искат да демонстрират потенциала на тази технология и при турбо бензиновите двигатели.

Коментари
comments powered by Disqus