Моделът е разработен от собствен екип, ръчно произведен в един екземпляр
Купето Toyota GT86, което е на пазара вече в продължение на четири години, ще получи версия комби - в Австралия японците представиха концептуалния GT86 Shooting Brake. Както заяви по време на представянето главният инженер на проекта Тецуя Тада, моделът GT86 е разработен от собствен екип дизайнери и е ръчно произведен в един екземпляр. Междувременно мениджърът по продажбите на австралийското подразделение на Toyota Брад Крамб отбеляза, че концептуалният автомобил е запазил всички характеристики на сегашния модел: "Разширяваме концепта на купето GT86, предлагаме повече практичност и запазваме атрактивния и спортен стил на модела, както и отличните характеристики на шофиране."
Според топ мениджъра целта на експеримента не е просто да бъде направен само един демонстрационен автомобил. Японците твърдят, че комбито е преминало всички необходими тестове и сериозно мислят върху организацията на серийното производство на модела, което би могло да увеличи предлагането на марката в сегмента на компактните модели с две врати и задно задвижване. "Нашият принцип е: Никога да не казваме "никога ", и наистина искам този концепт да влезе в серийно производство. Този подход показва страстта, която носят инженерите на Toyota, създаващи истински драйвърски автомобили", каза Тецуя Тада.
Техническите характеристики на бъдещото комби не бяха оповестени, но можем да предположим, че ще бъде изградено на базата на актуалното купе. Оригиналният Toyota GT86 е разработен съвместно със Subaru, има задно предаване и опозитен двулитров атмосферен боксеров двигател с мощност 205 конски сили. Клиентът може да избира между 6-степенна механична трансмисия или 6-степенна автоматична предавателна кутия.
Известно е, че Toyota наскоро представи актуализирано купе GT86. Отвън то разполага с нов модернизирана оптика с променен рисунък на светодиодите и променена предна броня. Използваните материали материали са станали по-качествени, в салона присъства Alcantara, а на волана се появяват бутони за аудиоконтрол. Японците са увеличили леко и мощността двигателя, променили са и предавателните числа на механичната кутия, което трябва да подобри времето за ускоряване до 100 км в час.