Французите са уверени, че победата на Верстапен не е случайна
След ужасяващия сезон 2015 екипът на Renault най-накрая има повод за радост. Макс Верстапен спечели първата победа за френския производител на двигатели след Гран при на Белгия 2014 и то преди планираното мащабно обновяване на задвижващата система за старта в Канада.
Победата на Верстапен на практика е спечелена с двигател на Renault, но на теория Tag Heuer и Red Bull са победителите, тъй като швейцарският производител на часовници брандира задвижващата система на французите след търканията им с отбора на Кристиан Хорнър миналия сезон. За крайния успех на холандеца съдейства и катастрофата на двамата пилоти на Mercedes. Въпреки това Сирил Абитебул е оптимист.
На въпроса дали компанията Renault може да извлече ползи след първото място на Верстапен в Испания, ръководителят на Renault Sport отговаря: „Официално, във връзка с маркетинга, комуникацията – не. Но за всички тези 400 човека във фабриката ни във Вири, удоволствието е налице. Тя опровергава всички, които се съмняваха в нас, и показва, че здравата работа вече дава резултати. Това е само началото за младия холандец. Могат да очакват още много от този двигател.”
Тази седмица Renault изпробва за първи път в реални условия промените по двигателя, които трябва да дебютират в Гран при на Канада. Резултатите са обнадеждаващи, ако се съди по първите отзиви.
“Отново се движим във възходяща посока”, продължава Абитебул в интервюто си за британското издание Autosport. “Все още трябва да направим куп промени по начина, по който работим, на цялостния процес, на организацията, но много неща се случиха последните 18 месеца и резултатите вече започват да се виждат. За съжаление във Формула 1 тези неща отнемат време. Миналата година бяхме нетърпеливи да видим резултатите от всички промени. За съжаление трябваше да чакаме цял сезон, но ето, че вече са налице, което е страхотно за всички.”
Проблемите за заводския тим на Renault обаче продължават с пълна сила. Екипът от Енстоун е едва девети в отборното класиране със скромния актив от шест точки.