В Crocus Expo едновременно дебютираха две различни каросерии: седан и комби
АвтоВАЗ представи на салона в Москва концепт на високопроходима Lada Vesta. В Crocus Expo едновременно дебютираха две различни каросерии: седан и комби. От стандартната модификация новата Vesta се различава с увеличен клиренс и пластмасови защитни лайсни на каросерията. Кога ще влезе в серийно производство, президентът на АвтоВАЗ Никола Мор не дава повече подробности.
За първи път концептуалното комби бе представено през август 2015 г. като част от московското изложение Off-Road Show. Бо Андерсон обеща, че производството на псевдокросоувъра Vesta Cross ще стартира на 25-ти септември 2016, но по-късно сроковете бяха отложени за пролетта на 2017. Възможно е забавянето да се дължи на споровете за трансмисиите. Първоначално се предполагаше, че Vesta Cross ще бъде само с предно предаване.
Сега, казват специалисти от АвтоВАЗ, задвижване на всички колела в близко бъдеще, уви, не е планирано. За поставянето на задно задвижване, Vesta се нуждае от независимо задно окачване, което не е евтино. Но въпреки това възможността за двойно предаване става в бъдещите намерения.
Седанът Vesta навлезе на пазара в края на миналата година. Още през третия месец след старта на продажбите колата влезе в топ десет на лидерите на пазара и сега последователно заема четвърто място в топ 10. Изборът включва шест нива на оборудване, но само един двигател – 1,6- литров агрегат на AвтоВАЗ с мощност 106 конски сили, комбиниран с петстепенна механична или роботизирана скоростна кутия AMT. Силните страни на Vesta са просторен интериор и богато оборудване дори в базовата версия.