Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Отборите не искат тестове през сезона

13.05.2011 17:21
Туит

Малко е вероятно отборите да приемат с отворени обятия предложението на Жан Тод за подновяване на тестовете през сезона, макар и те да бъдат ограничени под някаква форма.

Президентът на ФИА наскоро изрази недоволството си от факта, че тестовете през сезона са забранени и по този начин голяма част от младите пилоти с амбиции за участие във Формула 1 не получават реален шанс да се докоснат до шампионата. Това ще бъде и една от темите на следващата среща на Комисията по Формула 1 във Валенсия преди Гран при на Европа. Малко е вероятно обаче ФИА да прокара тази промяна, поне в близко бъдеще, тъй като част от отборите са твърдо против нея.

"Мисля, че балансът е добър“, коментира босът на Red Bull Кристиан Хорнер за Autosport. „Може да пробваме с повече време за тренировките в петък или пък да разполагаме с повече гуми, което ще окуражи отборите да използват по-често младите си състезатели.“

„Проблемът е, че още в мига, когато тестовете бъдат разрешени отново, ще трябва да сформираме наново тестови екипи и разходите ще скочат. Един от най-ефективните механизми за ограничаването на бюджетите бе именно ограничаването на тестовете. Балансът, който постигнахме с предсезонната подготовка и тестовете за млади пилоти след края на сезона, е правилен, а и положителен във финансово отношение не само за големите, но и за малките тимове.“

Отмар Шафнауер, оперативният ръководител във Force India, също е на мнение, че подобна промяна би означава стъпка назад за Формула 1.

„Не искаме да го правим. Защо да се връщаме назад?“, категоричен е Шафнауер. „Имаше някои фундаментални промени, които, докато бях в Honda, смятахме за неправилни. Връщайки поглед назад обаче, мисля, че ние грешахме, а Макс (Мозли) беше прав. Едната бе да премахнем квалификационните автомобили, бяхме свикнали да използваме квалификационни двигатели. Кому е нужен подобен разход? За какво? За нищо! Закритият парк – още една фундаментална промяна. Отказахме се както от квалификационните двигатели, така и от квалификационните автомобили. Велика идея. По никакъв начин това не се отрази на шоуто.“

„Двигателите издържат повече, отколкото преди. Още едно правилно решение. Скоростните кутии издържат повече, отколкото преди. Още едно правилно решение. Всички тези промени намалиха разходите и не се отразяват на шоуто. Забраната за тестове през сезона ни спести много средства. Нямаме вече тестови тимове. Какво ще стане обаче, ако върнем тестовете? Вече имаме 19/20 състезания на година, така че екипът ни е достатъчно натоварен. Питайте ги дали ще могат да направят още два или три теста. Няма как да се избегне формирането на втори тим, а в момента, когато той се появи, разходите скачат. Защо да го правим и да се връщаме назад?“, завършва Шафнауер.

Коментари
comments powered by Disqus