Въпреки това японците продължават да работят по настоящата задвижваща система
Една от промените в правилника догодина, която често остава встрани от коментарите, засяга задвижващите системи. Понастоящем тяхното развитие се ограничава от т.нар. жетонна система, чиято цел е да намали разходите. Първоначалният замисъл на ФИА обаче така и не се реализира и през следващия сезон тя ще отпадне от правилника и производителите ще имат значително по-голяма свобода за развойна дейност.
Това е причината Honda да сформира изцяло нов екип, който да работи по новия двигател. Тимът, отговорен за настоящата задвижваща система, също продължава да е активен, въпреки че ресурсите са почти изцяло пренасочени към сезон 2017.
"Още от началото на годината разполагаме с напълно отделен тим, който работи по двигателя за следващата година", коментира за Autosport спортният директор Юсуке Хасегава. "Запазихме и екипа, отговорен за тазгодишния двигател, информацията се споделя между двете звена. Накрая всички ресурси ще се насочат към следващата година."
Honda все още има три жетона, които ще използва до края на годината. Промените ще са насочени предимно към двигателя с вътрешно горене, като обновеният мотор най-вероятно ще дебютира в Япония или за следващата Гран при в САЩ.
"Остават ни три жетона, до края има седем състезания и ни е необходим още един двигател. Реално имаме възможност да извадим още една спецификация. Планираме промените да са по двигателя с вътрешно горене", признава Хасегава.
След последната промяна по задвижващата система на Honda McLaren се доближи до водещите отбори. Все още обаче двигателят на японците изостава дори спрямо този на Renault.