Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Откритие в света на батериите

19.03.2009 22:41
Туит

Група изследователи под ръководството на проф. Гербанд Седер от Massachusetts Institute of Technology проектира и произведе акумулаторна батерия, която се зарежда за броени секунди.

При литиево-йонните батерии притокът на нова енергия е сравнително бавен, ето защо зареждането им обикновено отнема няколко часа. Преди пет години обаче екипът на Седер открива, че литиевите йони се движат изключително бързо в среда от литий-железен фосфат. Следващи експерименти разкриват, че литиевият йон е бърз само когато навлиза във вътрешността на материала през канал, чиито край е на повърхността му. Неотдавна Седер и неговият млад помощник Бйоунгуо Канг намират решение на този проблем в лицето на поддържаща високата скорост на йоните повърхност. 

Технологията позволява на американците да създадат малка батерия, за чието зареждане са необходими максимум 20 секунди. Зареждането на конвенционална батерия със същия капацитет би отнело поне шест минути. Тестовете на изобретението показват, че новата батерия е и много по-издържлива от стандартния и аналог. Това би довело до редуциране размерите и теглото на новите поколения, тъй като при тях и вложеният материал е по-малко. 

Светкавичното зареждане на електромобилите с енергия би повишило неимоверно интереса към тях. Проф. Седар смята, че достигането на серийна зрялост при този продукт ще отнеме не повече от 2-3 години.

Коментари
comments powered by Disqus