Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Отново изравняват потенциала на двигателите?

17.09.2009 15:55
Туит

Отборите във Формула 1 ще дискутират помежду си възможността потенциалът на двигателите на отделните производители да бъде изравнен наново, след като Mercedes-Benz взе очевидно превъзходство през този сезон.

Забраната за развойна дейност по 2,4-литровите V8 влезе в сила през 2007 година. Правилникът обаче позволяваше някои минимални промени в периферията и част от производителите се насочиха именно към тях, за да спечелят предимство спрямо конкурентите си. Единствено Renault плътно следваше забраната и в края на 2008 г. видимо изоставаше със своя двигател, като доказателство за това бе разликата в представянето на идентичните шасита в Toro Rosso (Ferrari) и Red Bull (Renault).

За да възстанови баланса между силите, ФИА позволи на френския тим да преработи мотора си преди началото на сезон 2009, като победите на Red Bull са показателни, че този подход е бил успешен. Напоследък обаче отборите, които използват двигатели на Mercedes-Benz, имат сериозно предимство, когато пистата е „силова“ и аеродинамиката няма чак толкова голям ефект върху представянето. Припомнете си превъзходството на Brawn GP, McLaren и Force India на „Монца“. Това е причината темата за разликите в двигателите отново да се върне на дневен ред.

„Дискутираме този въпрос в работната група по двигателите, но първо трябва да разберем какво точно се случва“, обяснява тим-шефът на Ferrari Стефано Доменикали. „Двигателите на Mercedes се представят наистина страхотно, но преди да кажем последната си дума, трябва да сме наясно с всичко, да видим числата, кривата на мощността, всичко, свързано с тази тема. Въпросът стои на дневен ред, трябва да го обсъдим помежду си, за да разберем каква е истината.“

Не е изключено заради проблемите с двигателите на Renault Reb Bull също да заложи на Mercedes-Benz догодина, като тим-шефът Кристиан Хорнър признава, че на този етап германците имат по-добър мотор.

„Мисля, че трябва да обсъдим сериозно този въпрос. ФИА има цялата нужна информация и може да види къде са разликите. Не мисля, че е случайно съвпадение това, че шестте автомобила с двигатели на Mercedes бяха в първата седмица на квалификациите (в Италия), а и доминираха в последвалото състезание. Така че, сигурен съм, че ФИА разполага с необходимите данни, за да направи нещо. Винаги обаче при подобно замразяване има опасност единият производител да има предимство спрямо другите.“

Коментари
comments powered by Disqus