Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Отново орязват аеродинамиката

22.01.2010 14:20
Туит

Двойните дифузори, които провокираха сериозен скандал в началото на миналия сезон, наистина ще бъдат забранени от 2011 година. Това е гласувала в четвъртък Техническата работна група към ФИА.

Новият правилник ще изисква дифузорът да е непрекъсваем и във вътрешната си секция, като по този начин ще се неутрализира всяка възможност за оформянето на отвори в него. За да влезе в сила, промяната трябва да бъде ратифицирана от Формула 1 комисията и Световния съвет, но тези две стъпки са формални, информира Autosport.

Brawn GP, Williams и Toyota застанаха на стартовата решетка в Мелбърн миналата година с т.нар. двойни дифузори, които бяха оспорени от останалите водещи отбори. Стюардите на австралийската Гран при все пак дадоха зелена светлина на трите тима, но случаят стигна до Апелативния съд на ФИА. След като и той отсъди, че спорните компоненти са легални, останалите отбори бяха принудени да преработя своите автомобили заради несъмнените ползи, които двойният дифузор гарантираше.

В резултат нивото на аеродинамично прилепяне, съответно и скоростта, отново нараснаха значително, а идеята за повече изпреварвания, която наложи драстичната промяна в аеродинамиката за 2009 г., така и не се реализира. В края на сезона специалистите дори обявиха, че нивата на даунфорс през 2010 г. ще са като тези в края 2008-а. Това е и причината за предстоящите корекции в техническия правилник.

Вероятно това няма да е единствената промяна що се отнася до аеродинамиката. Очаква се предстоящите корекции да намалят времето за една обиколка средно с две секунди.Техническата работна група е гласувала също въвеждането на ограничение в максималната височина на болидите от съображения за сигурност.

Коментари
comments powered by Disqus