Днес стартираха тренировките за рали „България“. Трасетата вече са готови за седмия кръг от световния шампионат или поне така обещаха организаторите на надпреварата на поредната си пресконференция.
Сериозни проблеми са съпътствали Георги Янакиев и компания при подготовката за 41-ото издание на рали „България“ (този рефрен го слушаме от много време насам), но с „финансовата и най-вече моралната подкрепа на държавата“ надпреварата е готова за домакинството си от световния шампионат. За съжаление спортният министър Свилен Нейков така и не призна с какви средства е участвала държавата при подготовката на най-голямото ни рали.
„Доколкото съм информиран, трасетата са много добре подготвени“, коментира Нейков, като Борис Капев потвърди неговите думи. „Отсечките се довършваха до последния момент, тъй като горе на Белмекен имаше наистина много сняг, дъждове и се отвори много работа“, обяснява директорът на ралито.
На пресконференцията присъстваше и Саймън Ларкин от North One, мениджър по провеждането на състезанията. Той призна, че промотърът на WRC не е споделял позицията на ФИА за ротационна система при изготвянето на календара. „Проблемът не беше толкова рали „България, а самата система, заради която част от класическите и много по-популярни състезания отпаднаха. Вече имаме календара за сезон 2011, така че там няма да има промени. След рали „България“ ще оценим как е протекло състезанието и ще преценим какво е бъдещето му, но много малко кръгове ще участват във WRC по ротационната система в бъдеще“, тактично обясни Ларкин нежеланието на North One WRC да се върне в България през 2012 г.
На днешната пресконференция стана ясно и че „2-3 автомобила“ от списъка със заявките не отговарят на изискванията за кръг от световния шампионат заради изтекла хомологация, но и че Борис Капев и Георги Янакиев ще направят всичко възможно, за да могат тези екипажи да стартират. Причината за тези неприятности е, че първоначалната идея на БФАС и пилотите е била рали „България“ да не бъде кръг от националния шампионат и в правилника не е отразено, че надпреварата ще важи и за родното първенство. След отпадането на рали „Хеброс“ и проблемите около „Стари столици“ и „Сливен“ обаче в крайна сметка е взето решение рали „България“ да влезе в календара ни.
Именно това провокира неяснотите около състезателното гориво и гумите, които родните пилоти могат да използват в предстоящата надпревара. Две зони за презареждане обаче са осигурени и поне тези състезатели, чиято документация е в ред, няма да имат проблеми в това отношение.
Друга интересна подробност около организацията на най-голямото ни рали е, че честотите, които използват North One, както и отборите, съвпадат със секретните на МВР. Със съдействието на министерството обаче този проблем е отстранен или би трябвало да бъде отстранен своевременно. Дали всички обещания за отлична подготовка наистина отговарят на истината, ще разберем още в четвъртък в 08:00, когато започва шейкдауна на рали „България 2010“, седми кръг от световния шампионат.
анонимен
Абе може и така да е, ама некои са от Самоков... ;) и имат инвестиции да изплащат. Къ я мислите вие тая?
анонимен
На това рали не му е там мястото! Уникално-индивидуалният рали терен, с който разполагаме е в противоположна посока - Върбица - Стара Река - Аладжа Манастир - Българка...
boro
Готови, ама да не търсим Кими из деретата на "Сестримо", след като асфалтът изведнъж заприлича на макадам :-)