Фастбекът е върху платформата CMA и има два електрически мотора с 408 к.с. и 660 Нм
Доста необичайна извънредна сервизна кампания обяви Polestar (дъщерно дружество на Volvo Cars). Тя отзавава за ремонт всички 2200 електромобила Polestar 2, които успя да реализира от пускането на модела на конвейера в края на март 2020 г. и от началото на европейските продажби през юни. Оказа се, че поради софтуерен отказ автомобилите могат спонтанно да се изключат напълно в движение и без шанс да стартират отново. В Швеция вече има три такива случая.
Местният вестник Dagens Industri, който първо съобщи за проблема, се свърза с компанията. Тя обясни, че прекъсването на електрозахранването не означава загуба на кормилно управление и спирачки, така че собствениците на автомобила с пет врати при възникването на проблема могат нормално да спрат отстрани на пътя. Но тогава електромобилът трябва да бъде теглен. За някои собственици преди изключване се появи надпис за неизправност в задвижващата система. Говорител на Poulstar коментира, че прекъсването е засегнало редица важни функции, свързани с безопасността. Точната картина на случилото се обаче все още не е установена.
Polestar 2 е базиран върху платформата CMA и има два електрически мотора с обща мощност от 408 к.с. и 660 Нм, които позволяват ускоряване до сто от нула за 4.7 сек. Производството на електрическия автомобил се извършва в завод в Лукияо, Китай, в собственост на Geely.
Фастбекът е оборудван с батерия с капацитет 78 кВтч и има автономен пробег 470 км с едно зареждане според стандарта WLTP. В Германия цената на модела с пет врати започва от 54 417 евро , отчитайки екологичната субсидия.
Проблемът с Polestar 2 напомня на първо място за скорошната история със софтуера на Volkswagen ID.3, но с непредвидени прекъсвания по пътя рекордът принадлежи на на Tesla Model 3 и електрическия хечбек Chevrolet Bolt. Изглежда, че все по-сложната електроника и електрическа система на съвременните електрически автомобили ще ни доставят неведнъж изненади, тъй като някога главоболието на производителите бе с прегряване на двигатели с вътрешно горене, аварии в турбините или повреди на роботите.