Само на 6,7 секунди зад осемкратния шампион завърши Рованпера
Toyota превзе рали „Кения“ и спечели четворна победа, но Себастиан Ожие и Кале Рованпера запазиха интригата до последно в бруталния африкански кръг от WRC. Осемкратният шампион натрупа солиден аванс в петък, който в събота сутрин надхвърли половин минута. На „Слийпинг Уориър 2“ обаче Ожие загуби над 15 секунди и позволи на Рованпера да атакува първото място.
Битката между двамата се затегна допълнително в неделя сутрин, когато французинът удари едно от дърветата встрани от пътя и остана без задно крило. Рованпера междувременно вдигна темпото и етап преди края разликата помежду им бе само 9,2 секунди.
Early morning drama for @SebOgier ????#WRC #WRCLive #SafariRallyKenya pic.twitter.com/1jdmP3VjZi
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 25, 2023
Лошият късмет на Ожие продължи и по време на пауърстейджа. Французинът удари камък, който разби бронята и челното стъкло на заводската Toyota и завърши с 4,3 секунди пасив спрямо най-бързия в етапа Тиери Нювил (Hyundai). Този път обаче шансът обърна гръб и на Рованпера, който загуби мощност в последните километри и остана само на 6,7 секунди от съотборника си и победата в Кения.
Елфин Еванс изгуби над минута след едно от водните препятствия в събота сутрин, а две отсечки по-късно спука гума, но въпреки това се пребори за последното място на подиума. Далеч по-драматично мина рали „Кения“ за съотборника му Такамото Катсута, който още по време на шейкдауна мина няколко пъти през таван.
Механиците на Toyota възстановиха автомобила му за старта на надпреварата, но Така бе магнит за проблемите през цялото състезание. Сметката му в петък включваше скъсана кормилна щанга, удар в зебра и спукана гума, в събота бе извън пътя и се завъртя, а в неделя проблем с хибридната система го забави допълнително. За капак на всичко двигателят на неговата Toyota прегря след края на последната отсечка и Така отчаяно се опитваше да отстрани проблема, за да може да стигне до сервизния парк и официалния финал на надпреварата.
Shakedown of #SafariRallyKenya is done.
— Takamoto Katsuta (@TakamotoKatsuta) June 21, 2023
We rolled, but huge thanks to team, guys are fixing the car now! We can still start tomorrow. We‘ll do our best!
シェイクダウンでロールしダメージを負いましたが、チームのおかげで無事本番も出走できます!
切り替えて明日から頑張ります! pic.twitter.com/k4SrbkTMej
Въпреки всички драми Катсута завърши пред единствения оцелял воин на Hyundai Дани Сордо. Испанецът получи десет наказателни секунди още на суперспециалния етап в четвъртък заради фалстарт, а в неделя имаше проблеми със сервото, но за разлика от съотборниците си Тиери Нювил и Есапека Лапи направи сравнително чисто състезание.
Нювил спука гума в третата отсечка и въпреки това се движеше четвърти. На „Геотермал 2“ обаче окачването отпред вляво на заводския i20 N Rally1 се предаде и белгиецът бе принуден да поеме предсрочно към сервизния парк. Заради тежките условия и много отпаднали обаче Нювил се пребори за осмото място на финала, както и за петте бонус точки от пауърстейджа.
Есапека Лапи нямаше неговия късмет. Финландецът къса вал на два пъти още по време на шейкдауна, но третият идентичен проблем го извади от битката за подиума в събота и го прати в списъка с отпадналите. Финландецът се върна в надпреварата в неделя, но силите му стигнаха до тринайсетото място.
⚠️ @esapekkalappi has struck trouble following a water splash on SS11, is it game over? #SafariRallyKenya | @wrcsafarirally | #WRCLive | #WRC
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 24, 2023
Сходна бе съдбата на двамата пилоти на M-Sport. Няколко спукани гуми, стадо зебри, изтекъл амортисьор и пилотски грешки оставиха Ойт Танак на шесто място, а Пиер-Луи Лубе едва се докопа до финала, след като в предпоследния етап мина на авариен режим заради технически проблем.Зад осмия Нювил челната десетка допълниха победителят във WRC 2 Кайетан Кайетанович (Skoda Fabia Rally2 Evo) и Оливер Солберг (Skoda Fabia Rally2 Evo).
Осмият кръг от WRC е в Естония и стартира на 20 юли.