Победителят от рали „Португалия“ Себастиен Ожие ще кара за заводския тим на Citroen в трите макадамови ралита до края на сезона във WRC.
След първите шест кръга в световния шампионат Ожие е на втора позиция във временното класиране, като резултатите му са значително по-добри от тези на титулярния втори пилот на Citroen Дани Сордо. Ето защо, както и ams вече неколкократно прогнозира, 26-годишният французин ще замени Сордо, който съответно ще кара с Кими Райконен в Citroen Junior. Това обаче се отнася за макадамовите състезания – Финландия, Япония и Великобритания. В останалите стартове, включително рали „България“, испанецът ще е титуляр за Citroen.
„Въпреки че в момента имаме стабилен аванс и в двата шампионата, трябва да се възползване от всяка възможност“, коментира спортният директор на PSA Peugeot/Citroen Оливие Кеснел. „През миналия сезон видяхме как нещата изведнъж могат да се обърнат. С оглед на това как се разви първата половина на сезона изглежда, че Себастиен Ожие и Жулиен Инграсиа (навигаторът му) ще ни помогнат да постигнем целите си в макадамовите състезания.“
„Не искам обаче по никакъв начин хората да си мислят, че това ще се отрази негативно на Дани Сордо и Марк Марти (навигаторът му). Имаха проблеми в началото на сезона и просто е необходимо да си върнат предишната увереност. В Citroen Junior ще имат възможност да го направят, без да са поставени под постоянно напрежение. Мисля, че това е най-добрата конфигурация на пилотската линия, която ще ни позволи да изпълним поставените цели.“
Не е изключено догодина Citroen да участва с три заводски автомобила във WRC. Въпросът е коя двойка ще бъде номинирана за шампионата на пилотите – Льоб и Сордо или Льоб и Ожие. В момента съотношението етапни победи за сезон 2010 между Ожие и Сордо е 24 към 7.