Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Pagani Huayra: С една десета по-бърз от Zonda Cinque

02.03.2011 10:19
Туит

Pagani официално представи наследника на Zonda по време на автосалона в Женева. Huayra ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди при максимална скорост от 370 км/ч.

Още в края на февруари екипът на Хорацио Пагани публикува техническите данни и официални фотографии на Huayra, но едва в Женева бутиковата компания обяви динамичните му характеристики. А те сочат, че новият модел ускорява от 0 до 100 км/ч с една десета по-бързо спрямо финалната серия Zonda Cinque. Максималната му скорост пък достига до 370 км/ч, а нивата на странично ускорение – до 1,5 G.

Една любопитна подробност около Huayra, която не бяхме забелязали по време на януарската му презентация, е свързана с четирите активни дефлектора, които моделът използва, за да оптимизира в максимална степен въздушния поток. Може да видите работата на два от тях, разположени в предната част на автомобила, на рекламния видеоклип по-долу около 1:57 минути.

 

 

Във външния вид на Huayra (идва от езика куечуа и означава вятър) впечатление правят отварящите се нагоре врати, които би трябвало да улеснят достъпа до кокпита и значително по-умерената стилистика в сравнение с тази на Zonda. При всеки случай обаче духът на Pagani присъства във всеки един детайл – като започнем от двойните челни светлини и завършим с четворния накрайник на изпускателната система. Може би единственият нетипичен за марката елемент при Huayra е голямата радиаторна решетка, която на практика е комбинирана с въздуховодите отпред.

Салонът изглежда до известна степен претрупан с множеството контролни уреди, цветен дисплей и кожена тапицерия, но елементи като напълно открития скоростен лост подчертават уникалния статут, с който моделите на Хорацио Пагани се ползват.

Що се отнася до техническите характеристики на Huayra, то изненади няма. Дългият 4605 мм модел (2795 мм междуосие) се гради върху изцяло новия монокок от титан и карбон, докато каросерийните панели са от подсилена с въглеродни нишки пластмаса. В резултат общото тегло на автомобила е сведено до 1350 кг., а разпределението на масите е 45 към 56% в полза на задната ос.

Зад водача и неговият спътник се крие новият шестлитров туинтурбо V12 на AMG (кодовото му име е M158), който е подготвен специално за Huayra. Моторът, чиито цилиндри са разположени под ъгъл от 60 градуса, генерира 700 к.с. и приблизително 1000 Нм въртящ момент и е комбиниран със седемстепенна секвенциална кутия на Xtrac с един двудисков съединител. От Pagani нарочно не са използвали модерните напоследък трансмисии с два съединителя, тъй като подобен подход би довел до увеличаване на общото тегло с цели 70 кг. А максималното олекотяване на модела безспорно е било задача номер едно при подготовката му, тъй като титаниевата изпускателна система например тежи само 10 кг.

Производството на Huayra ще започне по-късно тази година. Все още официална информация за цената няма, но слуховете са 1 000 000 евро в базовата версия.

Коментари
comments powered by Disqus