Край на спекулациите. Pagani публикува официалните технически характеристики и фотографии на наследника на Zonda. Името е Huayra, а максималната мощност е 700 к.с.
Вероятно причината Хорацио Пагани да свали толкова бързо плаща на своя нов модел е това, че през миналата седмица в мрежата се появиха първите фотографии на Huayra, въпреки че официалната премиера тепърва предстоеше. Това обаче едва ли има особено значение. Важното е, че един от най-очакваните спортни модели вече е напълно готов и чака своите нови собственици.
Във външния вид на Huayra (идва от езика куечуа и означава вятър) впечатление правят отварящите се нагоре врати, които би трябвало да улеснят достъпа до кокпита и значително по-умерената стилистика в сравнение с тази на Zonda. При всеки случай обаче духът на Pagani присъства във всеки един детайл – като започнем от двойните челни светлини и завършим с четворния накрайник на изпускателната система. Може би единственият нетипичен за марката елемент при Huayra е голямата радиаторна решетка, която на практика е комбинирана с въздуховодите отпред.
Салонът изглежда до известна степен претрупан с множеството контролни уреди, цветен дисплей и кожена тапицерия, но елементи като напълно открития скоростен лост подчертават уникалния статут, с който моделите на Хорацио Пагани се ползват.
Що се отнася до техническите характеристики на Huayra, то изненади няма. Дългият 4605 мм модел (2795 мм междуосие) се гради върху изцяло новия монокок от титан и карбон, докато каросерийните панели са от подсилена с въглеродни нишки пластмаса. В резултат общото тегло на автомобила е сведено до 1350 кг., а разпределението на масите е 45 към 56% в полза на задната ос.
Зад водача и неговият спътник се крие новият шестлитров туинтурбо V12 на AMG (кодовото му име е M158), който е подготвен специално за Huayra. Моторът, чиито цилиндри са разположени под ъгъл от 60 градуса, генерира 700 к.с. и приблизително 1000 Нм въртящ момент и е комбиниран със седемстепенна секвенциална кутия на Xtrac с един двудисков съединител. От Pagani нарочно не са използвали модерните напоследък трансмисии с два съединителя, тъй като подобен подход би довел до увеличаване на общото тегло с цели 70 кг. А максималното олекотяване на модела безспорно е било задача номер едно при подоготовката му, тъй като титанивата изпускателна система например тежи само 10 кг.
За съжаление в официалния пресрилийз не се споменават динамичните характеристики на Huayra, нито и ориентировъчната му цена, но по всяка вероятност те ще станат ясни в Женева, където очакваме Хорацио Пагани да покаже своето ново творение пред публика.
ДАП
HUAYRA се казва моделът!