Tesla за първи път влезе в престижната десетка, VW отпадна
Наскоро ви представихме рейтинг на най-скъпите автомобилни марки в света. Сега ще ви запознаем с друга авторитетна класация, която напълно кореспондира с вече известното.
Toyota и BMW също се числят към най-скъпите автомобилни марки за 2016. Това е класацията на BrandZ "Топ 100 световни марки", публикувана вече 11 години.
Toyota и BMW се присъединиха
На върха на ранглистата за 2016 е Google, който отново си възвърна водещата позиция от Apple. 229 милиарда долара в сравнение с 228 милиарда, разликата е твърде малка, особено когато на трето място, също както и през предходната година, се позиционира Microsoft само с около 122 милиард щатски долара.
Едва на 28 позиция в ранглистата, след McDonalds, Visa, Telekom, Nike и т.н. е първият производител на автомобили в топ 100. BrandZ определя пазарната стойност на японската марка на 29.5 милиарда щатски долара, което показва, че стойността на Toyota е пораснала с около 2%, в сравнение с 2015. По същия начин се присъединява и BMW, с което баварският автомобилен гигант регистрира нарастване на стойността с 2 процента, като сега е на номер 33 със стойност от 26,8 милиарда долара.
В BrandZ Mercedes е номер 3 сред автомобилните марки
Mercedes се класира все още сред първите 50 и то на 39 място. Германците също вдигнаха с 2% и сега стъпват с 22,7 милиарда долара. Nissan е на последно място сред първите 100 автомобилостроители.
Разбира се, BrandZ класацията на топ 10 в автомобилостроенето е отделно. Нови в класацията са Tesla и Porsche. Производителят на електро автомобили (10-то място) от Калифорния е с пазарна стойност 4,436 милиарда долара, производителят на спортни автомобили от Щутгарт се класира на 9 място с 4,438 долара. Марката VW е извън топ 10, Lexus също.