Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пакс рали: Мистър Дакар покори и Португалия

14.09.2008 20:48
Туит

Стефан Петерхансел спечели „Пакс рали”, втори старт от сериите „Дакар”. Пилотът на Mitsubishi изпревари с 16 секунди втория Карлос Сайнц (Volkswagen Race Touareg 2), който се обърна по таван малко преди финала. В категорията на мотоциклетите триумфира португалецът Рубен Фариа с Honda CRF 450.

„За жалост нямахме късмет на последния етап”, коментира Сайнц, който стартира отсечката с половин минута преднина. „Броени километри преди финала изтървахме победата, след като се обърнахме по таван. Малко по-рано получих сигнал, че имам 45 секунди предимство. Впоследствие върнах леко газта и за кратко загубих концентрация. Колелата попаднаха в някаква неравност и изведнъж се оказахме по таван. Благодарение помощта на зрителите успяхме да продължим и да завършим състезанието. Второто място не е лош резултат. Поздравления за Стефан Петерхансел.”

В дебютния старт от сериите „Дакар” – рали „Централна Европа”, Сайнц и Петерхансел също спореха за първото място, като на финала испанецът триумфира с близо две минути аванс. Пилотът на Mitsubishi обаче се реваншира за загубата през април и по този начин донесе последната победа за Mitsubishi Pajero Evo в рали-рейда като заводски автомобил. В началото на януари, на „Дакар 2009”, Racing Lancer ще замени Краля на пустинята, който няма загуба в последните седем издания на легендарната надпревара.

Люк Алфан (Mitsubishi Pajero Evo) запази третата си позиция, като на повече от минута зад него завърши представителят на Volkswagen Джиниъл де Вилиърс. Насер Ал-Атиах (BMW X3 CC) наруши хегемонията на двата заводски тима, печелейки днешния етап. Катарецът остана пети в генералното класиране, след като грешни настройки му костваха цели седем минути изоставане още в първия ден от надпреварата.

Отсечката между старта на етапа и първата часова контрола бе отменена при автомобилите заради горски пожар близо до трасето.

В категорията на мотоциклетистите проработи принципа „У дома и стените помагат”. Португалецът Рубен Фариа (Honda CRF 450) спечели последния етап и остави далеч назад в крайното класиране победителите от последните две издания на рали „Дакар” Сирил Депре и Марк Кома, и двамата с KTM LC4 690 Rally. Французинът завърши втори, на шест минути зад Фариа, докато Кома трябваше да се задоволи с третото място.

Превъзходството на португалските мотоциклетисти демонстрираха също четвъртият Елдер Родригеш (Honda CRF 450) и петият Пауло Гонсалвеш (Honda CRF 450), които оставиха победителя в първия старт от сериите „Дакар” – Давид Кастю (KTM LC4 690 Rally) едва на шеста позиция.

Техният сънародник Луис Енгейтадо (Suzuki LTR 450) нямаше конкуренция в ATV категорията. Енгейтадо бе най-бърз и в петте дни от надпреварата, но заради наложените му в първия етап 41 наказателни минути, трябваше до последно да се бори с втория Юбер Делтрю (Polaris Outlaw 525 IRS).

„Пакс рали” е последната генерална репетиция преди рали „Дакар 2009”. Най-известният рали-рейд ще напусне Черния континент за първи път в историята на надпреварата и ще отведе пилотите до Южна Америка. Състезанието ще се проведе на територията на Аржентина и Чили между 3 и 18 януари.

Крайно класиране мотоциклети:

 1. Р. Фариа
 Португалия
 Honda 12:16:39
 2. С. Депре
 Франция КТМ 12:22:44
 3. М. Кома Испания КТМ 12:24:31
 4. Х. Родригеш
 Португалия Honda 12:28:54
 5. П. Гонсалвеш Португалия Honda 12:43:06
 6. Д. Кастю Франция КТМ 12:45:45


 

 

 

 

 

Крайно класиране автомобили:

 1. С. Петерхансел Франция Mitsubishi  10:54:14
 2. К. Сайнц Испания Volkswagen 10:54:30
 3. Л. Алфан Франция Mitsubishi  10:55:35
 4. Ж. де Вилиърс ЮАР Volkswagen  10:56:56
 5. Н. Ал-Атиах Катар BMW 10:59:55
 6. Х. Рома
 Испания Mitsubishi 11:06:14

 

 

 

 

 

 

Крайно класиране ATV:

 1. Л. Енгейтадо  Португалия Suzuki 13:57:18
 2. Ю. Делтрю Франция Polaris 14:03:36
 3. Р. Мендес Португалия Suzuki 14:41:23
 4. М. Монтейро Португалия Yamaha 15:07:39
 5. Й. Янсен
 Белгия Yamaha 16:25:57
 6. К. Липароти
 Италия
 Polaris 16:57:48

 

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus