Понеделник. Мъгливата сутрин във Фиорано. Фелипе Маса завъртя дебютната обиколка с F2007 и сложи официалното начало на предсезонната подготовка за екипа на Ferrari.
През следващите два месеца автомобилът, който все още е оборудван с предно и задно крило, заимствани от миналогодишния 248 F1, ще премине цялостна тестова програма. Според Алдо Коста - новият технически директор, отговорен за разработката на шасито, на старта на сезона в Мелбърн болидите на Скудерията ще разполагат с нов аеродинамичен пакет. Очакват се сериозни корекции и по задното окачване, което трябва да бъде оптимално съобразено с характеристиките на гумите Bridgestone, които ще се използват през тази година.
В силовия тракт промените засягат главно скоростната кутия, която е оборудвана с нова система за по-бърза смяна на предавките. 056 отново ще се появи на болида на Ferrari съгласно новите правила на ФИА. Въпреки това и той е претърпял известни корекции, чиято цел е да се оптимизира въртящия момент при наличните 19000 об/мин - горната граница през този сезон.
“През 2007 година ще сте свидетели на напълно новото Ferrari. Не става въпрос само за болида F2007, а и за цялата Скудерия”, заяви Лука ди Монтедземоло по време на пресконференцията, посветена на дебюта на автомобила. “Имаме нов пилот, който ще наследи един състезател, прекарал 12 години в нашия екип. Това наистина е сериозна промяна. Не само защото Михаел Шумахер постигна резултати, които друг не е осигурявал на Ferrari, а и защото той съумя да формира истинска лична връзка с компанията и хората в нея. Вярно е, че Маса кара втора година с нашия отбор и от тази гледна точка все още няма достатъчно опит, но той постигна наистина огромен напредък, а и натрупа сериозни познания. Имаме още двама новаци в ръководния екип – спортният директор Стефано Доменициали и техническият директор Марио Алмондо, които са от школата на Ferrari. През всичките тези години инвестирахме огромна част от нашите ресурси във вътрешния растеж, което е изключително важен фактор за успешното представяне”, коментира боса на италианската компания.
Други основна насоки от пресконференцията бяха надеждността на новия болид и правилото за използване на един тип гуми по време на състезание. “За да спечелиш шампионата, трябва преди всичко да имаш сигурен автомобил. Миналата година изтървахме победата именно поради факта, че в началото на сезона не се представяхме достатъчно стабилно”, бе анализът на Монтедземоло. “Правилото за единната гума е крачка напред. То елиминира много променливи, което означава, че разликите между отделните автомобили ще са минимални. Десети в секундата ще определят победата и първото място в квалификациите”.
“Решителност, страст и желание за работа: това са трите елемента, които характеризират предстоящия сезон”, завършва Монтедземоло. Дали те ще се окажат достатъчни за още една титла във витрините на Ferrari, само времето ще покаже.
re
:)