Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Патова ситуация във Формула 1

15.05.2009 20:30 1
1
2571846159
Туит
Патова ситуация във Формула 1

Срещата между ФИА и Асоциацията на отборите във Формула 1, на която двете страни трябваше да дискутират бъдещето на шампионата и по-специално ратифицираният наскоро от Световния съвет ограничен бюджет, завърши без резултат.

Макс Мозли окачестви дискусията на летище „Хийтроу” като приятелска, но бе категоричен, че ФИА ще продължи да натиска доброволният лимитиран бюджет да влезе в сила през 2010 година. Асоциацията на отборите ще заседава в близките няколко дена, за да излезе с единна позиция пред федерацията.

„Срещата беше приятелска, но в крайна сметка единственото решение, до което стигнахме, е, че отборите ще се опитат да намерят по-добра идея от ограничения бюджет”, коментира Мозли. „Обяснихме им, че няма как да удължим срока за подаване на заявките (29 май), тъй като всичко е публикувано и евентуалната промяна ще бъде в ущърб на новите отбори, които планират да се включат в шампионата. Същевременно сме отворени към всякакви предложения от тяхна страна.”

„Засега приемаме, че правилникът е все едно публикуван. Обяснихме, че предпочитаме всички да спазват един и същ регламент. Обяснихме, че е най-добре всички да влязат в заложената горна граница на бюджетите, а те отвърнаха, че ще обмислят този вариант.”

„Казахме им още, че не разбираме защо се противопоставят толкова твърдо на ограничения бюджет, който ще доведе до постепенно освобождаване на техническия правилник, каквото е желанието на всеки един инженер. В крайна сметка изборът е между интелектуалната свобода и финансовите рестрикции от една страна и между интелектуалните рестрикции и финансовата свобода от друга. Досега те трябваше да се съобразяват с втория вариант.”

„Подчертахме още, нещо, което инженерите не пропускат да отбележат, че понастоящем Формула 1 представлява непрестанно свръхусъвършенстване на технологиите и за това се плащат колосални суми. Ние искаме да се сложи край на тази практика и да стимулираме изобретателността и творчеството. Това обаче е възможно единствено ако ограничим разходите, защото ако няма лимит, никой от нас не може да си позволи толкова големи разходи. Мисля, че част от отборите се съгласиха с нашата позиция и ще я обсъдят с останалите.”

Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull и Toro Rosso обявиха намеренията си да оттеглят от Формула 1, ако ФИА не ревизира правилника в частта му за лимитирания бюджет. На въпроса дали те продължават да отстояват тази позиция, Мозли отговаря: „С оглед на днешните разговори – да, ситуацията е такава.”

Президентът на ФИА допълва, че от Ferrari са сезирали френския съд с искането правилникът за сезон 2010 да бъде стопиран, тъй като е в разрез с техническото вето, което италианския тим получи от федерацията преди време.

В края на срещата отборите са дискутирали за пореден път с Бърни Екълстоун новото споразумение „Конкорд”, но без особен резултат. „Те (тимовете) не се споразумяха с Бърни по търговската страна, което не ме изненадва, защото преговарят вече две години и половина, а все още нямат общо становище”, допълва Мозли.

Коментари

Адолф Грубер
Бърни е една дебела змия която иска да погълне всичко, отборите да не отстъпват, жалко че другите двама големи играчи БМВ и Мерцедес си траят. Този човек съсипа почти всичко, в момента се движат болиди подобни на картинг, какъв е смисъла да се спира развитието на автомобилите, къде отиват прогреса и новите технологий, малките отбори така или иначе вече купуват мотори от големите. Пълна идиотщина са тия нови правила, свалят скороста, мощноста, точките и не знам още какво ами да им свалят и гумите да ги слагат на релси и тогава след година ще приличат на индикар само рекламите ще са различни. ФИА си е МАФИА но винаги забравят първата сричка, не знам може би са малоумни.

comments powered by Disqus